Vertrouwenspersonen vv Woubrugge

15 september 2017 22:00

Het bestuur is er erg blij mee dat we inmiddels twee vertrouwenspersonen hebben. Dit zijn Hans Grandia en José Wilderink. In onderstaand bericht stellen zij zich voor.

Ik ben Hans Grandia en sinds 2 jaar weer woonachtig in Woubrugge na enkele jaren het dorp te hebben verlaten  voor Ter Aar. Mijn vrouw (Evelien) en ik hebben samen twee zoons: Klaas-Jan (3 en 7 maanden) en Joep (10 maanden). In het dagelijks leven ben ik voor Logistiek dienstverlener Nedcargo (wellicht bekend van het Alpherium langs de N11) verantwoordelijk voor de afdelingen Supply Chain Engineering (Project Team) en de Customer Service afdelingen  op onze vestigingen in Waddinxveen, Zoetermeer en Haaften. Binnen de dorpskerk van Woubrugge ben ik sinds 5 jaar actief in het pastoraat en de kerkenraad. Net als Jasper, die recent predikant in Dordrecht is geworden, ben ik vanuit deze rol al een soort van vertrouwenspersoon voor mensen.

Toen ik 6 was, mocht ik van mijn ouders op voetbal en heb ik, net als vele voor én na mij, bij Jan Burggraaff basistechniek meegekregen in een F-team. In de B1, ben ik afgehaakt om op zaterdag te kunnen bijverdienen. In de tussentijd heb ik nog 2 jaar samen met Hans Beck de D1 getraind en geleid en heb ik ook mijn (jeugd) scheidsrechterdiploma behaald (en menig wedstrijd gefloten). Ik bewaar goede herinneringen aan de 10 jaar waarin ik actief lid ben geweest voor de vereniging.

Het is een periode geweest waarin plezier centraal stond en ik me van ongewenst gedrag (zoals pesten, seksuele intimidatie, discriminatie, vechten, schoppen, slaan, etc) weinig tot niets kan herinneren. Dit gun ik iedereen, maar besef me dat waar geleefd (en ook gesport) wordt, er helaas ook zaken kunnen gebeuren die de aardigheid van het spel en samen een team of vereniging zijn, bederven.

Daarom ben ik blij om samen met José Wilderink de rol op te nemen van vertrouwenspersoon waarin we samen vragen, klachten en meldingen kunnen aannemen over ongewenst gedrag binnen de vereniging.

Je kunt mij een e-mail sturen als je zelf te maken hebt met ongewenst gedrag of wanneer je tijdens of na het sporten ontdekt dat iemand anders er onder lijdt. Uiteraard ben ik ook telefonisch bereikbaar.

Adres: Praam 22, Woubrugge
e-mailadres: [email protected]
telefoonnummer: 0625306635

Ik ben José Wilderink. Sinds augustus 2015 ben ik als vrijwilliger werkzaam bij de VVW als gastvrouw, coördinator gastheren en lid van de onderhoudsploeg. Ik voel mij steeds meer betrokken bij de “club” omdat je steeds meer mensen leert kennen en ik inzicht krijgt wat er speelt. De voetbalvereniging is een belangrijk ontmoetingspunt binnen Woubrugge. Daarnaast verbind sport mensen en is het ook belangrijk voor iedereen om sportief bezig te zijn.

Ik kom niet uit Woubrugge, maar ben geboren en getogen in Zutphen en via Nijmegen, Leiden en Hoogmade uiteindelijk in Woubrugge beland. Door diverse omstandigheden ben Ik helaas werkzoekende geworden. Ik miste mijn sociale contacten. Daarop ben ik bij VVW langs gegaan of ik iets voor de club kon betekenen.

Ik ben verpleegkundige, maar ik heb mij het grootste deel van mijn werkzame leven  bezig gehouden met het opleiden van mensen binnen de gezondheidszorg. Dit betrof opleidingen van niveau twee tot en met niveau vijf. De leeftijden van de medewerkers varieerden van 17- jarigen tot 45- jarigen. Ik heb dit werk altijd met veel plezier gedaan omdat ik erg geniet wanneer ik zie dat mensen zich ontwikkelen.

Waarom heb ik mij aangemeld als vertrouwenspersoon. Ik hoorde dat Hans Grandia de positie van vertrouwenspersoon over ging nemen van de vertrekkende dominee. Toen gingen bij mij bellen rinkelen. Niet omdat Hans dit werk gaat doen, maar omdat ik het belangrijk vind dat de steeds grotere groep meiden die voetballen bij VVW recht hebben op een vrouwelijke vertrouwenspersoon.