Woubrugge - Football Factory

Mannen zaterdag, 1, 4e klasse A

4 februari 2017 14:30

Ploeg, R.C.H. van der

Wedstrijd begint én eindigt te vroeg voor veerkrachtig Woubrugge

Woubrugge heeft ook de tweede competitiewedstrijd van 2017 niet winnend af weten te sluiten. Op het eigen sportpark Bateweg-Noord werd het, ondanks een 3-0 achterstand, nog 3-3 tegen Football Factory.

En hoewel de tegenstander voornamelijk uit Leidse studenten bestond, was het Woubrugge die niet uitgerust aan de wedstrijd leek te beginnen. Al vanaf de eigen aftrap werden de groen-witten onder druk gezet, met balverlies als gevolg. Door slap verdedigen wat hier op volgde kwam de spits van Football Factory plots oog in oog te staan met Woubrugge-doelman Thomas Piket: 0-1. Binnen 20 seconden mochten de Nolina Boys hun aftrap dus herkansen, maar nu wel tegen een achterstand aankijkend.

Heel veel kansen Het doelpunt was gelijk ook het enige wapenfeit van de Overlords in de hele eerste helft. Woubrugge daarentegen had de boodschap begrepen en ging direct op zoek naar de gelijkmaker. Dit leidde zodoende tot legio grote kansen. Onder anderen Mark Ras, Shijie Hu, Harry Buntsma namen het vijandelijke doel onder vuur, maar mede dankzij de Leidse keeper, de lat en een (terecht) vlagsignaal capituleerden de studenten niet.

Ook na rust veranderde het spelbeeld niet. Woubrugge had het merendeel van het balbezit, Football Factory leunde achterover en wachtte geduldig op de countermogelijkheden. Een tactiek die in de 61e minuut zijn vruchten afwierp, want de allereerste keer dat de bezoekersbezoeker over de middenlijn kwamen, kon het scorebord op 0-2. Ondanks de vele kansen moest Woubrugge dus flink aan de bak om een goed resultaat over te houden aan de ontmoeting.

Een opdracht die niet veel later na de 2-0 nog lastiger, zoniet onmogelijk, werd gemaakt door het derde doelpunt van Fooball Factory. Een corner kon niet werden weggewerkt in de Woubrugse defensie, waardoor de Leidenaren vanaf een meter of twee de wedstrijd in het slot leken te gooien.

Opportunistisch Maar niets was minder waar. Woubrugge rechtte voor het aanwezige thuispubliek nog een keer de rug, en ging opportunistisch op zoek naar dat ene doelpunt dat de wedstrijd weer spannend kon maken. En dat lukte. In de 70e minuut wist Thom Buntsma aanvoerder Chris Verhoef, die even daarvoor al een kopdoelpunt zag worden afgekeurd, alleen voor de doelman te zetten. De gelegenheidsspits wachtte lang, maar schoof de bal toch onder de keeper door.

Debutant Het startsein voor een spervuur aan aanvallen was dus definitief gegeven. Interim-trainers Harry van der Weiden en Arjan Dijkshoorn, die de honneurs van de vakantievierende Koos Disseldorp waarnamen, zorgde voor wat extra olie door met debutant Gino Rolfes nog een aanvaller in het veld te brengen. Een gouden zet van het duo, want het eerste balcontact van de B-junior in het vlaggenschip van Woubrugge was direct goed voor de belangrijke aansluitingstreffer. Hij wist een vrije trap van Hu bij de tweede paal goed op waarde te schatten.

Comeback

De bezoekers hadden waarschijnlijk op een meer relaxte laatste kwartier van de wedstrijd gerekend, maar kwamen bedrogen uit. In de 83e minuut zorgde Thom Buntsma voor een grote golf van opluchting toen hij de bal net buiten de zestien voor zijn voeten kreeg en het leder zonder na te denken achter de beduusde Leidse keeper knalde. 3-3!

Daarmee was de gelijkmaker dan wel een feit, maar de comeback voor het Woubrugse gevoel nog niet compleet. Met dezelfde passie en beleving gingen de gastheren de laatste vijf minuten nog op zoek naar de overwinning, maar vond deze ondanks een paar goede mogelijkheden niet. Als de wedstrijd nog een paar minuten langer had geduurd, was de 4-3 wellicht wel gevallen. Maar daarvoor eindigde de wedstrijd eigenlijk net zoals hij was begonnen: te vroeg.

De selectie wil Jan-Willem Zwaneveld graag bedanken voor de namens Verschuur Olie aangeboden lunch voorafgaand aan de wedstrijd!

Woubrugge 1 met pupil van de week Noah Carree.