JO11-1 bedwingt Roodenburg

Onder 11, JO11-1, Groep 3 03

3 september 2016 8:30

Bart v.d Salm

Zaterdag 3 september speelde JO11-1 de eerste thuiswedstrijd tegen Roodenbrug. Iedereen had er heel veel zin in. Ook de ouders blijkbaar, want het was erg druk langs het veld! De tegenstander had de vorige week met 18-0 (!!) verloren van Koudekerk. Dat gaf wel wat verwarring: waren zij nou zo zwak of Koudekerk zo sterk?

Met een beetje vertraging (de scheidsrechter kon maar moeilijk uit zijn bed komen) begon de wedstrijd om 5 over half 9.

De strijd ging lang gelijk op, totdat Lukas hands maakte. Niet met opzet en volgens ons niet eens in het strafschopgebied (maar tot waar loopt die precies?), maar de scheidsrechter gaf wel een penalty. Die werd op zich goed ingeschoten, en zo stonden we dus 0-1 achter! Dat was niet helemaal het plan van vandaag!

We gingen op zoek naar de gelijkmaker. Die kwam al vrij snel. Robin kwam als een echte rechtsbuiten goed door en gaf op de achterlijn een prachtige voorzet. Jochum hoefde alleen zijn voet ertegen te zetten: 1-1.

Vijf minuten voor rust maakte ook een speler van Roodenburg hands. En eerlijk is eerlijk: dat was ook geen penalty, maar de scheidsrechter gaf hem wel. Aanvoerder Noah eiste meteen de bal op en bracht met een hard schot door het midden de stand op 2-1.

In de rust hebben we een paar duidelijke afspraken gemaakt. Er werd wel steeds heel goed de vrije man gezocht, maar de passing mocht wel wat preciezer.

In de tweede helft waren we duidelijk beter, maar het duurde lang voordat dat ook in de score te zien was. Halverwege de tweede helft begon Noah aan een mooie solo en na een 1-2tje met Jochum kon hij de bal van dichtbij intikken: 3-1. Niet lang daarna werd het 4-1 toen Romijn helemaal vrij voor het doel kwam. Hij had de hoek voor het uitkiezen en koos gelukkig de goede.

Daarna raakte de tegenstander een beetje gefrustreerd en werd de wedstrijd grimmiger. Noah en Robin werden een paar keer op de hakken getrapt en tegen de grond geduwd en een speler van de tegenstander werd voor een paar minuten naar de kant gestuurd. Maar we hielden het hoofd koel (ook een hele prestatie met dit weer!) en speelden de wedstrijd professioneel uit.

Een klein misverstand in de verdediging zorgde nog voor 4-2, maar toen was de wedstrijd al gespeeld.

Volgende week tegen Koudekerk. We zullen zien of ze echt zo sterk zijn.