Steenkoud begin, warm einde!

Voorschoten'97 JO11-5

Onder 11 zaterdag, JO11-1, 4e klasse 01

12 november 2016 8:30

Sander Bandt

Pfff, wat is het koud. Nog even de autoruiten krabben en op naar Woubrugge. Bij aankomst op de club gaan we gelijk naar de kleedkamer 5, daar is  ’t lekker warm. Allemaal ons tenue aan en op naar de fotograaf. Jochem moet nog een portretfoto laten maken voor het voetbalboek en omdat we nu helemaal compleet zijn, maken we ook nog een teamfoto.

De opstelling is bekend dus met z’n allen naar veld 3a, een wit en glad veld. Tijn verzorgt als aanvoerder de warming-up. Dit is hard nodig want onze tenen en handen bevriezen zowat. Sommige van ons vragen zich zelfs af of we ook met muts mogen spelen, maar dat mag helaas niet.

Om 8:30 uur start de eerste helft. Onze tegenstander, Voorschoten JO11-5, begint sterk.

Na 10 minuten spelen creëert Lukas onze eerste kans en direct daarop volgt mijn eerste serieuze redding. Beide teams zijn aan elkaar gewaagd. Voorschoten speelt goed over en creëert veel kansen.

In de 13e minuut voert Romijn de druk op richting het doel van Voorschoten, maar we scoren niet. Vlak daarna weer een mooie kans van Lukas. Zijn schot gaat net naast.

Noa wordt  gewisseld en Jochem komt erin. Noa kan wel even wat rust gebruiken. Hij wordt continu aangevallen door twee of drie man en zelfs dan komt hij er nog langs.

In de 15e minuut krijg ik weer schot op mijn doel, maar deze gaat ook net naast. Romijn wordt  gewisseld, Robin komt erin.

Na 18 minuten spelen krijgt Voorschoten een corner. Ik pak de bal en bezorg de bal bij Robin. Hij schiet de bal vervolgens loepzuiver naar Lukas. Woubrugge zorgt weer voor dreiging, een corner volgt. Na wat heen en weer ballen voor het doel van Voorschoten scoort Lukas. Yeahhh!!! 1-0.

Voorschoten geeft niet op, maar Woubrugge ook niet. De laatste minuten van de eerste helft wordt er goed gestreden, maar er wordt niet meer gescoord.

Rust!

De tweede helft begint minder goed voor vvw. Is het de kou, zijn we moe? Er wordt veel op onze helft gespeeld. We vechten om de bal en Owen, Quirijn en Tijn ruimen goed op.

Voorschoten is duidelijk op zoek naar een doelpunt. Na 15 min weer een schot op ons doel, paal! Voorschoten schiet nog een keer, die bal kan ik niet meer stoppen. Het is 1-1. Kom op Woubrugge!

Na 20 min creëert Jochem weer een kans, maar ook nu wil de bal er niet in. En direct daarna is het weer druk voor mijn doel. Samen met Tijn, Owen, Noa en Quirijn kan ik  voorkomen dat er wordt gescoord.

Dan de counter. Jochem en Lukas gaan ervoor. Op de assist van Lukas scoort Jochem!!!! 2-1.

Ouders, trainers en leiders kunnen de spanning niet meer aan. Is dit dan de eerste wedstrijd die we gaan winnen?

Nog een paar minuten. Jochem en Lukas gaan weer naar voren, maar de keeper van voorschoten voorkomt een doelpunt. Wel een corner voor Woubrugge, deze levert niets op.

En dan klinkt om 9:35 uur het verlossende eindsignaal. Woubrugge wint!!!!

Eindstand 2-1. Onze eerste punten in deze competitie. Goed gespeeld, jongens! We hebben goed overgespeeld en het opzetten van een aanval ging lekker.

Jauke van der Stigchel (Keeper)