Fifty-fifty wedstrijd tussen Woubrugge en Rohda ’76 onbeslist

Rohda '76 1

Mannen, 1, 4e klasse C

25 november 2017 14:30

Woubrugge en Rohda ’76 hebben allebei een puntje overgehouden aan het onderlinge treffen. Op een koud en guur Sportpark Bateweg Noord was het spel niet altijd verwarmend, al vergoedde de spanning een hele hoop: 1-1.

Woubrugge, dat met een paar wijzigingen aan de thuiswedstrijd begon, startte goed. Het eerste kwartier werd de helft van de tegenstander uit Bodegraven veelvuldig gevaarlijk opgezocht. Toch was het Rohda dat de score opende. Een lange bal leek achter te gaan, maar de spits van de bezoekers geloofde nog in zijn kansen. En niet zonder succes. Hij kon de bal panklaar klaarleggen voor de meegelopen linksbuiten, die niet faalde.

Dat was wel even een flinke tik voor de thuisploeg, dat voor rust een paar keer ontsnapte een grote achterstand. Na 45 minuten werd de thee opgezocht en dat was een mooi moment om de neuzen dezelfde kant op te krijgen.

En dat lukte. In de tweede helft ging Woubrugge, gesteund door het gure windje in de rug, op zoek naar de gelijkmaker. Eerst was er al een goede kans voor Leon Hoogenboom na terugleggen van Bob van de Geijn, maar de spits zag zijn geplaatste inzet goed gepareerd worden door de doelman van Rohda.

Niet veel later was het toch raak, en hoe! Linksback Twan van de Geijn dribbelde het middenveld in en besloot vanaf een meter van dertig de trekker eens over te halen. De bal vloog op Giovanni-van-Bronckhorst-achtige wijze (Nederland-Uruguay, halve finale WK 2010) in de kruising.

Na deze mooie goal vielen er voor beide doelen nog een handjevol kansen te noteren, maar de bal vloog er niet in. Beide ploegen kregen kansen voor de overwinning, wat het gelijke spel uiteindelijk misschien juist wel een verdiende uitslag maakt. Net als veel andere wedstrijden in deze spannende competitie is het vooraf niet te voorspellen wie de overwinning grijpt.

De selectie wil Spar Bregman nog heel hartelijk bedanken voor de lekkere lunch voorafgaand aan de wedstrijd.