Teamprestatie helpt Woubrugge aan eerste thuisoverwinning van de competitie

Woubrugge 1

Linschoten 1

Mannen, 1, 4e klasse C

14 oktober 2017 14:30

Woubrugge heeft afgelopen zaterdag de eerste thuiszege van de competitie geboekt. Op het eigen Sportpark Bateweg Noord werd directe concurrent Linschoten door een 3-1 overwinning zonder punten naar huis gestuurd.

Na de pijnlijke nederlaag vorig weekend tegen Rijnstreek (4-0) wisten de mannen van trainer Koos Disseldorp wat hen te doen stond. Vanaf het eerste fluitsignaal werd Linschoten, vorig seizoen toch nog derdeklasser, vroeg vastgezet. Eenmaal de bal veroverd kwam Woubrugge tot leuke aanvallen en aardige kansjes.

Een van die mogelijkheden leidde in de twintigste minuut tot een hoekschop. Deze werd door Shijie Hu panklaar op het hoofd van Bob van de Geijn gelegd, die de bal knap achter de doelman van de bezoekers wist te knikken: 1-0.

Twijfel

Die goal zorgde voor veel vertrouwen, maar liet het team ook op twee gedachten hinken. Verder met aanvallen of toch wat rustiger aan doen? Die twijfel bracht Linschoten iets beter in de wedstrijd en na een half uur spelen leverde dat zelfs de gelijkmaker op. Na knullig balverlies in de achterhoede profiteerde Linschoten uiteindelijk met een kopbal van dichtbij.

Een flink tikje voor Woubrugge, dat tot die tijd nog niet veel in de problemen was gekomen. Na de tegengoal waren de Nolinaboys het even kwijt, maar nog voor rust werd het juiste pad hervonden. Hu werd weggestuurd in de diepte, kapte twee tegenstanders uit en hield het overzicht. Mark van der Kolk hoefde de voorzet van Hu bij de tweede paal alleen nog maar binnen te knikken: 2-1. Gelijk ook de ruststand.

Geen muisje door

Na rust moest Linschoten natuurlijk komen. Woubrugge vond dat wel prima en met goed collectief verdedigen werd de ene na de andere aanval aangeslagen. Mocht er toch een Linschotens muisje doorkomen, was daar keeper Sven Tourné om erger te voorkomen.

Uiteindelijk was het Shijie Hu die aan alle twijfel een einde te maken door aan het einde van de wedstrijd van de ontstane ruimte te profiteren en de keeper van Linschoten te omspelen: 3-1. Een even nette als belangrijke overwinning van de Groen-Witten.

Nolina, bedankt!

De spelers willen natuurlijk de fans bedanken voor hun steun. Daarnaast ook alle lof naar hoofdsponsor Nolina, die het elftal vooraf verwende met een lekkere lunch. Nolina, bedankt!