Achttal Woubrugge sleept punt uit het vuur in doldwaze wedstrijd

BMT 1

Woubrugge 1

Shijie Hu (vrije trap)

Groep 2 22

15 september 2018 14:00

Woubrugge heeft de laatste bekerwedstrijd in de poule met 2-2 gelijkgespeeld tegen BMT. Dat punt was genoeg om zich te verzekeren van de volgende ronde. Toch ging het na afloop niet over het behalen van de volgende ronde, maar over het aparte wedstrijdverloop.

Het was namelijk niet een van de 22 spelers op het veld, maar scheidsrechter M. Numan die alle ogen op zich gericht had. De leidsman vond het nodig om in een leuke sportieve wedstrijd de kaarten rijkelijk te wapperen. Woubrugge eindigde het duel met acht man.

Lang verhaal kort: de leidsman maakte enkele beslissingen die op z’n zachts gezegd discutabel waren.

Tussen al het kaarten strooien door had Shijie Hu Woubrugge in de eerste helft op voorsprong gezet na een goede voorzet van Emiel Buntsma. Vlak voor het rustsignaal kwam BMT op gelijke hoogte vanaf de penaltystip.

Na rust kwam de thuisploeg op voorsprong, wederom vanaf de strafschopstip. Woubrugge stond op dat moment dus al met acht man. Desalniettemin kwam de ploeg op gelijke hoogte. Shijie Hu schoot een vrije trap op de rand van de zestien (die er eigenlijk binnen was) kiezelhard tegen de touwen.

Het scheelde niet veel of Woubrugge ging zelfs nog met de volle buit terug naar huis. Hu werd vlak voor tijd nog gevloerd in het strafschopgebied, maar de scheidsrechter vond het na twee gegeven strafschoppen waarschijnlijk wel welletjes voor deze doldwaze middag.

Volgende week staat de eerste competitiewedstrijd op het programma. De ploeg van trainers Koos Disseldorp en Barry Buntsma speelt dan in en tegen Zevenhoven.

Opstelling Woubrugge: Kneuleman; Van der Weiden, Van Luling, Van Klaveren, Kamping (Verjaal, 65); Veltman, Van der Kolk, H. Buntsma; Osthoff, Hu, E. Buntsma (Rolfes, 62)