MO15-1 sleept punt uit het vuur

Assist: Amy Kesting

8 september 2018 12:00

J. van der Salm

Zaterdag 8 september de eerste wedstrijd van het seizoen voor de MO15. Tegenstander was VEP uit Woerden. Het team heeft afscheid genomen van een aantal speelsters. Zo zijn Maartje en Sophie van A. gestopt, Sophie V naar VR1 gegaan en zijn beide Indy's, Sanne en Louisa vertrokken naar een andere vereniging. Anniek en Danielle zijn er bijgekomen, wat het totaal op 12 speelsters brengt. Een smalle basis, maar we hopen dat er nog wat verse krachten bijkomen.

De eerste paar minuten zet Woubrugge al snel vast op eigen helft, maar kan dit lichte overwicht niet in doelpunten uitdrukken. Na 10 minuten ging VEP meer mee voetballen en kregen de bezoekers de beste kansen. Gelukkig hadden zij het vizier nog niet op scherp staan. Vijf minuten voor rust was het toch raak en keek de MO15 tegen 0-1 achterstand aan.

Tijdens de rust werden de afspraken nog eens doorgenomen. Na rust onstond een waar voetbalgevecht. Beide teams op zoek naar doelpunten waarbij VEP weer de betere kansen had.  Halverwege de tweede een mooie pass van Amy op Tess H. Oog in oog met de keepster van de bezoeksters bleef Tess kalm en tikte de bal langs de doelvrouw in het verlaten doel, 1-1. Het spelbeeld zou niet meer veranderen. Kansen over en weer en een hardwerkend Woubrugge. In de laatste minuut sloeg het noodlot bijna nog toe. Gelukkig wist Noella met twee fantastische reddingen een punt veilig te stellen.

Volgende week een uitwedstrijd tegen Oudewater. Als Woubrugge met drie punten verschil kan winnen plaatst de MO15 zich voor de volgende ronde.