Woubrugge mag in absolute slotfase 3 punten bijschrijven

S.V. Kickers '69 1

6 april 2019 14:30

M. Maurtis

Woubrugge heeft de thuiswedstrijd tegen Kickers met 3-2 gewonnen. Na een eerste helft zonder al te veel kansen voor beide ploegen barstte de wedstrijd in het tweede bedrijf volledig los. In de absolute slotfase van de wedstrijd trokken de Nolinaboys aan het langste eind.

Het was dus even wachten op de goals op sportpark Bateweg Noord, maar ware een echte ketchupfles vielen de doelpunten na de eerste voltreffer als rijpe tomaten. Het waren de bezoekers uit Leimuiden die zich in de zeventigste minuut als eerst op het scorebord schoten: 0-1.

Het antwoord van de groen-witte formatie liet niet snel op zich wachten. Een vrije trap van Shijie Hu belandde op het hoofd van Mark van der Kolk, die zo de stand weer in evenwicht bracht. Niet veel later zorgde Emiel Buntsma na een goede combinatie tussen Bas Gorter en Hu voor een voorsprong.

Woubrugge kon op zijn beurt weer niet heel lang genieten van de voorsprong. In minuut 82 belandde een strakke voorzet van de uitploeg ongelukkig in het doel: 2-2. Woubrugge leek op weg naar de eerste puntendeling van het seizoen, maar een vrije trap van Hu in de allerlaatste minuut van de wedstrijd bracht daar verandering in.