Woubrugge verslaat Koudekerk met klinkende cijfers

Woubrugge 1

Koudekerk 1

17 november 2018 14:30

S.J.P. van den Oever

Woubrugge heeft de thuiswedstrijd tegen Koudekerk met klinkende cijfers gewonnen. De mannen van trainer Koos Disseldorp wonnen met 4-1. Emiel Buntsma werd met een onvervalste hattrick een van de opvallendste spelers bij de thuisploeg.

Maar heel het team speelde goed. Vanaf minuut één werd Koudekerk vastgezet en dit resulteerde in een grote kans voor Leon Hoogenboom. Helaas kreeg hij zijn inzet niet tussen de palen.

Uiteindelijk was het wachten tot de twintigste minuut tot de score werd geopend. Spits Gino Rolfes frommelde zich langs de verdediging van de bezoekers en bleef één op één met de keeper uiterst koel: 1-0.

Helaas mocht Woubrugge niet lang van de voorsprong genieten. Een ongelukkig moment leverde een pingel op voor Koudekerk. Deze werd feilloos achter ex-Koudekerker Michael Kneulman, die in het restant van de wedstrijd een grote sta-in-de-weg bleek, geschoten.

Deze tegenslag maakte Woubrugge wakker en de aanval bleef gezocht worden. In de 35e minuut werd dit beloond. Buntsma kon na een goede individuele actie alleen op de Koudekerkse doelman af en bleef uiterst koel: 2-1.

Niet veel later was het Kevin Veltman die op schitterende wijze Leon Hoogenboom wegstuurde. De goed spelende spits bood Buntsma een niet te missen kans: 3-1.

En de koek was nog niet op. Vlak voor rust stond Buntsma weer aan het eind van een vlotlopende aanval. Rolfes werd wederom goed op tijd weggestuurd. Hij bood Buntsma de kans om zijn derde van de middag binnen te pissen.

In de tweede helft gebeurde opvallend weinig. Zodoende boekte Woubrugge zijn derde thuisoverwinning op rij. Volgende week gaat de ploeg in eigen huis op jacht naar een kwartet overwinningen. Dan komen de studenten van LSVV op bezoek.