Woubrugge wint overtuigend bij Roodenburg

Roodenburg 1

Woubrugge 1

3 november 2018 14:30

Woubrugge heeft de winst tegen Meerburg een uitstekend vervolg weten te geven. Uit bij Roodenburg boekte de groen-witte formatie een dik verdiende zege: 3-0. Shijie Hu, Twan van der Geijn en Emiel Buntsma  waren verantwoordelijk voor de Woubrugse productie.

Woubrugge begon sterk aan de wedstrijd en had naast het merendeel van het balbezit ook de beste kansen. Een paar van deze kansen troffen geen doel, totdat Buntsma met een fraaie steekpass Shijie Hu alleen voor de keeper zette. De aanvaller faalde niet.

Vlak voor rust kreeg Woubrugge de uitgelezen kans om de voorsprong te verdubbelen, maar de keeper van Roodenburg wist een door Gino Rolfes verdiende strafschop onschadelijk te maken.

Na rust ging de thuisploeg wel op zoek naar de gelijkmaker, maar mede dankzij degelijk keeperswerk van Michael Kneuleman kwam Woubrugge nauwelijks in de problemen.

Aan de andere kant werd Woubrugge een aantal keer gevaarlijk voor de goal. Tot de bevrijdende 2-0 leidde dit in eerste instantie niet, totdat linksback Twan de trekker eens overhaalde. Zijn kanonskogel verdween pardoes tussen de handschoenen van de keeper van Roodenburg in de goal.

Hiermee was het enige verzet van de thuisploeg gebroken en kwam de sterk spelende defensie niet meer in de problemen. Voorin maakte Buntsma nog dankbaar gebruik van de geboden ruimte en wist hij beheerst de 3-0 binnen te werken.

Na de 1-0 overwinning op Meerburg heeft Woubrugge nu zes punten uit de laatste twee wedstrijden. Dit biedt genoeg vertrouwen in aanloop naar de aankomende bekerwedstrijd tegen BZC/Zuiderpark.