Woubrugge pakt volle driepunter bij competitiestart

Zevenhoven 1

Woubrugge 1

4e klasse A

22 september 2018 14:30

Woubrugge is de competitie meer dan goed begonnen. De ploeg, kampend met een hoop personele problemen, nam in en tegen Zevenhoven de volle buit mee terug naar huis: 2-1. Emiel Buntsma was met twee doelpunten heel belangrijk voor de groen-wit-hemden.

Woubrugge miste voorafgaand aan de wedstrijd een hoop spelers, maar desalniettemin begon de ploeg geweldig aan de wedstrijd. Al na acht minuten rondde Buntsma een perfecte steekbal van middenvelder Mark van der Kolk koelbloedig af.

Na de openingstreffer gunde Woubrugge de thuisploeg de bal, zonder dat het echt in de problemen kwam. Zelf werd het aantal keer wel gevaarlijk in gevaarlijke tegenstoten. Al met al ontwikkelde de eerste helft zich zonder al te veel kansen. Toch kwam Zevenhoven vlak voor rust toch langszij: 1-1.

Een domper voor Woubrugge, maar tijdens de thee werden de neuzen dezelfde richting opgezet. De ploeg kwam in de tweede helft wel al vroeg onder druk te staan en kwam zelfs een keer goed weg na een verdwaald schot op de lat.

Het tweede doelpunt van Buntsma kwam dan ook op een geweldig moment. In de 65e minuut nam hij een corner kort, kreeg hem terug, en knalde de bal vanuit een moeilijke hoek snoeihard achter de keeper van Zevenhoven.

De rest van de wedstrijd bestond vooral uit tegenhouden, maar echt hele grote kansen hoefde Woubrugge niet meer te incasseren. Het team keerde dus niet alleen met drie punten terug naar huis, maar ook met de bevestiging van het idee dat de selectie dit seizoen breed genoeg is om hele leuke dingen te laten zien in deze kwalitatief sterke competitie.

Opstelling Woubrugge: Kneuleman; Verjaal, Van Klaveren, Van Luling, Kamping (Van der Weiden, 70.); Van der Kolk, Veltman, Hoogenboom (H. Buntsma, 65.); Rolfes, E. Buntsma, Osthoff (Gorter, 78.)

P.S. Shijie Hu was er niet bij in Zevenhoven. De aanvaller is afgelopen week voor de tweede keer vader geworden van dochter Emma. Gefeliciteerd Shi!