MO15-1 knokt zich terug naar 1 punt.

Woubrugge MO15-1

Hazerswoudse Boys MO15-1

... (schot)
Amy Kesting (penalty)

24 november 2018 11:30

F. Dreef

Het seizoen verloopt nog niet helemaal lekker voor de MO15. Na een hoopvol begin van het seizoen zijn de resultaten de laatste weken toch wat minder geworden. Nadat het seizoen werd begonnen met 12 speelsters zijn we inmiddels qua groep behoorlijk gegroeid. Achtereenvolgens mochten we Mila, Irem, Lisa en Lina verwelkomen. Bovendien traint Myrthe twee maal in de week mee, maar speelt ze nog geen wedstrijden. Daartegen over staat de afwezigheid van Noëlla. De keepster is geblesseerd en werkt aan een comeback. Nieuwkomer Lina heeft haar plaats tussen de palen nu nog ingenomen.

Zaterdag 24 november stond de thuiswedstrijd tegen Hazerswoudse Boys op het programma. Vorige week werd nipt en onnodig met 4-3 verloren van ROAC. Vooraf ontliepen beide teams elkaar niet veel op de ranglijst en heeft Woubrugge de pech dat al tegen alle koplopers werd gespeeld.

Het begin van de  wedstrijd was duidelijk voor de bezoekers uit Hazerswoude. Woubrugge moest zich vooral beperken tot verdedigen en loerde daarbij nadrukkelijk op de counter. Deze tactiek bleek te werken. Als de tegenstander al gevaarlijk werd waren de ballen een prooi voor Lina. Aanvullend werd Tess regelmatig op avontuur gestuurd maar kwam ze net een stapje te kort om een doelpoging te wagen. In de 23e minuut ging het toch fout. Een aanval leek te worden afgeslagen maar de bal kwam voor de voeten van een speelster van HB en deze plaatste de bal in de uiterste hoek en liet Lina kansloos, 0-1. Na wat omzettingen en wissels kwam Woubrugge wat meer in balbezit. Claire had de 1-1 op de schoenen maar zocht het doel iets te veel naar links. Inmiddels was Amy geblesseerd naar de kant. Met een 0-1 achterstand werd de kleedkamer opgezocht.

Na rust veranderde het beeld niet. Woubrugge keihard werkend en strijdend voor iedere meter . Daar tegenover Hazerswoudse Boys wat het betere van het spel had zonder eigenlijk nog gevaarlijk te worden. Al hadden ze de kans op 0-2 wel mogen benutten na een scrimmage voor het doel. Maar onze verdedigers wierpen zich massaal voor de bal en konden na drie doelpogingen de bal ver weg schieten. De laatste tien minuten kwam Amy, de pijn verbijtend, toch nog terug in het veld. Woubrugge was stiekem toch meer aan het meevoetballen. Een afgeslagen aanval werd opgepikt door Danielle. Die glipte langs haar tegenstander het strafschopgebied in maar werd onreglementair afgestopt. Scheidsrechter Dreef wees naar de strafschopgebied. Met nog een paar minuten te spelen de kans op de gelijkmaker. Amy achter de bal en dan weet je het eigenlijk al. De strafschop werd onverbiddelijk ingeschoten, 1-1. Met nog een paar minuten te spelen moest Woubrugge nog even alle zeilen bij zetten maar de stand zou niet meer veranderen.

Meiden, een prima teamprestatie vandaag. Keihard gewerkt en het gelijkspel voelde toch een beetje als een overwinning. Allemaal een voldoende!