MO15-1 geeft niet om een beetje wind

Assist: Tess Vitters

2e klasse 2*

16 maart 2019 11:00

Zaterdag 16 maart speelde Woubrugge MO15-1 een uitwedstrijd tegen DSO in Zoetermeer. Nadat we de afgelopen weken op knullige wijze 2x de winst uit onze koude handen lieten glippen, was vandaag winst noodzakelijk om in ieder geval mee te blijven doen om een topnotering. Ook in Zoetermeer waaide het hard, zeg maar gerust heel hard. Vooraf afgesproken dat we de toss moesten winnen zodat we de eerste helft tegen wind zouden spelen. De eerste opdracht was de nul houden, zuinig zijn op het balbezit en via de zijkanten uitverdedigen. En dat lukte allemaal.

Sterker nog Woubrugge trok zich niets aan van de harde tegenwind. De duels werden gewonnen en in balbezit kwamen de dames een aantal keren gevaarlijk in de buurt van het vijandelijke doel. Na 11 minuten spelen veroverde Anniek de bal op het middenveld en bediende Amy. De spits kon zo doorlopen en liet de keepster kansloos, 0-1. Halverwege de tweede helft verbaasde Amy vriend en vijand door een vrije trap ondanks de tegenwind vakkundig tegen de touwen te schieten. Het had zelfs 0-3 kunnen worden toen Tess, na een prima aanval, de bal klaar legde voor Amy, maar deze keer zocht ze het doel te hoog.

De tweede helft kwam Woubrugge bijna niet meer in de problemen. Als DSO al aan aanvallen kon denken werden deze onverbiddelijk onschadelijk gemaakt. Een hoofdrol daarbij voor Abir, die onpasseerbaar leek. Die enkele keer dat het toch lukte stond Noella op de juiste plaats. Het duurde toch nog tot halverwege de tweede helft voor de drie op op het scorebord kwam. Claire bereikte Tess die de bal nu keurig terug gaf op Rianne. Op haar harde schuiver had de keepster van DSO geen antwoord. Het vierde doelpunt kwam weer op naam van Amy. Claire veroverde de bal, Amy nam over en schoot de bal beheerst in het net.  Vijf minuten later bepaalde Amy de eindstand op 0-5.

Het was lastig voetballen. In de eerste helft speelde we een prima wedstrijd. De tweede helft was het in balbezit een stuk minder. Dat kwam zeker ook door de harde rugwind. Volgende week maar eens een windstille wedstrijd. De MO15-1 vervolgt dan de "Road to the Sloot' tegen Hazerswoude Boys.