MO15 maakt het zich niet makkelijk

... (schot)
... (intikker)
Amy Kesting (schot)
Rianne van der Salm (afstandschot)
... (intikker)
Serena Brand (schot)

2e klasse 2*

11 mei 2019 8:30

Zaterdag 11 mei een vroege (zeg gerust maar belachelijk vroege) uitwedstrijd voor Woubrugge MO15. In Zoeterwoude stond om 8.30 uur de wedstrijd tegen Meerburg op het programma. Drie afwezigen vandaag: Lisa, Ana en Mila waren er niet bij. Meerburg behaalde pas 6 punten uit de 8 gespeelde wedstrijden en wist daarin slechts 5 doelpunten te maken. Alle kansen dus op een mooi resultaat vandaag,

De scheidsrechter van dienst vond het nog niet vroeg genoeg en blies de wedstrijd 5 minuten te vroeg op gang. En zo kon het gebeuren dat er om 8.27 al een 1-0 achterstand op het scorebord stond. Verdedigend zag het er allemaal niet zo goed uit. Aanvallend echter liet Woubrugge best aardige dingen zien en kwamen we een aantal malen gevaarlijk voor het vijandelijke doel. Het was Tess die achterstand omboog naar een 1-2 voorsprong. Twee goed uitgespeelde aanvallen werden keurig afgerond. Wederom geknoei in de laatste lijn leverde de 2-2 op. De meegereisde supporter kregen spontaan grijze haren toen Meerburg weer op voorsprong kwam, 3-2. Het was een wonder dat Woubrugge in die fase niet meer schade opliep. Gelukkig zorgde middenvelder Amy  voor de 3-3 ruststand.

Na de korte rustpauze was er eigenlijk nog maar één ploeg aan het voetballen. De MO15 ging nadrukkelijk op zoek naar doelpunten. En die werden gevonden. Claire maakte 3-4 en Rianne verdubbelde de marge. Achterin ging het nog één keer mis en kwam Meerburg toch nog op 4-5. Maar spannend werd het niet meer. Zeker niet toen Tess van dichtbij haar derde van de ochtend binnen schoot. De thuisploeg kwam er niet meer uit en Woubrugge wist het net nog drie keer te vinden. Eerst zorgde Serana met haar eerste doelpunt van het seizoen voor 4-7. Daarna was het opnieuw Rianne . Het slotakkoord was voor Claire die de bal in de korte hoek frommelde. Een verdiende 4-9 overwinning, al werden er wel wat verdedigende foutjes gemaakt waardoor Meerburg te lang in de wedstrijd bleef.

Met nog twee wedstrijden te spelen bezet de MO15 de vijfde plaats op de ranglijst. 4 maal winst, 3 maal gelijk en 1 keer verloren. En daarmee doet de ploeg zichzelf te kort  In de twee resterende wedstrijden gaan we nog proberen om in de top 3 te komen.