Topprestatie niet beloond

2e klasse 2*

23 maart 2019 12:00

L. van de Weteringh

Zaterdag 23 maart stond voor de tweede keer dit seizoen de wedstrijd Woubrugge MO15-1 en Hazerswoudse Boys MO15-1 op het programma. De eerste wedstrijd tijdens de najaarscompetitie eindigde in 1-1.

Voor Woubrugge was het vandaag aan- of afhaken. Drie punten waren noodzakelijk om mee te blijven doen in deze competitie.

Nadat de bal de eerste omwentelingen had gemaakt gingen beide ploegen hartstochtelijk op zoek naar de openingstreffer. De bezoekers hadden iets meer de bal. Langzaam zeker ging ook Woubrugge mee doen. Een prachtige opening van Rianne op Amy stelde de spits in staat om het doel op te zoeken. Het schot miste kracht. Beide verdedigingen gaven niet veel weg zodat een 0-0 ruststand een logische was.

De tweede helft zou een ware thriller worden. Ondanks een slippertje in de eerste minuut  werd Woubrugge de baas op het veld. Er ontstonden ook wat kleine kansjes maar doelpunten leverde het nog niet op. Een vrije trap van Amy was een prooi van de keepster. Vijf minuten voor tijd veroverde Mila de bal op het middenveld en speelde direct Rianne goed aan. Die maakte de bal goed vrij en schoot de bal mooi in de verre hoek. De 1-0 voorsprong was zeker verdiend op dat moment, Niet veel later dook Rianne opnieuw op in het strafschopgebied van de bezoekers. Een uitstekende pass van Amy bood de middenveldster de kans op de tweede goal van de middag. Jammer genoeg kon de keepster redden op de inzet. Met de moed der wanhoop zocht Hazerswoude nog één keer het doel van Noella. In eerste instantie kon zij nog keren maar de rebound werd in het lege doel getikt, 1-1. Wat een domper. Toen de uitstekende leidende scheidsrechter van der Weteringh affloot was de teleurstelling groot.

Een groot compliment voor onze Meiden. Winst was verdiend geweest. Helaas lukte het net niet om de wedstrijd over de streep te trekken.