Nuttige oefenwedstrijd eindigt in 2-2

... (intikker)
... (e.d.)
... (schot)
Rianne van der Salm (vrije trap)

30 maart 2019 11:30

De KNVB gunde de MO15-1 een weekendje rust. De meiden hadden echter zin om te voetballen dus werd een oefenwedstrijd geregeld. Deze zaterdag was VUC MO15-1 uit Den Haag de tegenstander. Zonder Amy (geblesseerd), Ana en Danielle moest Woubrugge de strijd aanbinden met de ongeslagen koploper uit een andere tweede klasse poule.

Wat een mooi complex heeft VUC. Niet alleen de kantine is enorm groot, de kleedkamers zijn zelfs fraai. Het veld viel wel een beetje tegen. Kunstgras ingestrooid met zand en een soort lavakorrels. Er ontstonden dan ook nogal wat schaafwonden.

De wedstrijd zelf was prima. VUC had, met name in de voorste lijn, een paar handige spelers. Aan de kant verzuchtte één van de ouders al snel dat het wel eens een zwaar potje kon worden. Daar leek het in de eerste paar minuten ook wel op. Maar al snel beet Woubrugge van zich af. Liet zich verdedigend van zijn beste kant zien en werd aanvallend steeds gevaarlijker. Toch kwam de thuisclub op voorsprong. Een voorzet kon niet worden onderschept waarna het een koud kunstje was om de bal in het lege doel te tikken. Na een kwartier spelen kwam Woubrugge weer op gelijke hoogte. Een hoekschop werd bij de tweede paal prima ingekopt door Tess. Na bestudering van de beelden bleek zij de bal echter niet te hebben geraakt en was het een eigen doelpunt van een verdediger van VUC.  Nog voor rust strafte VUC slecht uitverdedigen af en kwam op 2-1.

Na rust was Woubrugge sterker dan VUC, alleen lukte het niet om één van de kansen te verzilveren. Lina, Tess en Claire waren voorin een plaag voor de Haagse verdediging. Het middenveld met Mila, Serana en Rianne zorgde voor de aanvoer. En de verdediging met Mika, Abir, Irem, Anniek en Lisa stond als een huis. Als VUC al eens op doel kon schieten was de bal een prooi voor Noëlla. Halverwege de tweede helft werd een overtreding, op 35 meter van het doel, bestraft met een vrije trap. De slimme Rianne zag dat de keeper iets te ver voor haar doel stond en plaatste de bal over de wanhopig grabbelende keeper in het doel, 2-2. Hoewel Woubrugge na deze gelijkmaker kans had op meer, lukte het niet om de wedstrijd nog in Woubrugs voordeel te beslissen.

Opnieuw een prima wedstrijd van de MO15. We zien het voetbal met de week beter worden. Zowel op de training als in de wedstrijden gaat het niveau om hoog. De volgende wedstrijd is een uitwedstrijd tegen Blauw Zwart in Wassenaar.