Woubrugge neemt met verdiende overwinning afscheid van bekertoernooi

Woubrugge 1

Siveo '60 1

Daan Kliffen (intikker)
Shijie Hu (intikker)

14 september 2019 14:30

W.M. van der Plas

Woubrugge heeft de derde en tevens laatste bekerwedstrijd van het seizoen op overtuigende wijze gewonnen van Siveo. Op het eigen (kunstgras)veld werd het 3-0 voor de groen-witten. Ondanks de overwinning is Woubrugge wel uitgebekerd.

Dit was na eerdere nederlagen tegen WDS en Aarlanderveen eigenlijk voorafgaand aan de wedstrijd al duidelijk. Toch werd de wedstrijd gezien als een goede mogelijkheid om vertrouwen te tanken in aanloop naar de eerste competitiewedstrijd, volgende week thuis tegen Meerburg.

Woubrugge schoot uit de startblokken en zette de gasten uit Zegveld direct onder druk. Het resulteerde in een paar goede mogelijkheden voor de ploeg van kersvers hoofdtrainer Barry Buntsma. In de twintigste minuut was het dan eindelijk raak voor de Woubruggenaren: Daan Kliffen was het eindstation van een vlot lopende aanval.

Hoewel Siveo vooral uit de counter af en toe gevaarlijk opdook voor het doel van keeper Michael Kneulman, hield Woubrugge de teugels in handen. Na 45 hoopgevende minuten kon de thuisploeg deze onder het genot van een kop thee even laten vieren.

Direct na de rust was Kneulman gelukkig attent op een gevaarlijke een-op-eensituatie met een doorgebroken speler van Siveo. Een goede wake up call voor de thuisploeg, die daarna het heft weer in handen nam.

In minuut 72 was daar de bevrijdende scoreverdubbeling. Een mooie bal van verdediger Aron van Klaveren werd door Shijie Hu tegen de touwen geschoten. Het Zegveldse verzet was na deze goal definitief verbroken. In de laatste minuut deed Thomas Osthoff nog een duid in het zakje door ook de 3-0 binnen te schieten.

Zoals gemeld start het nieuwe seizoen volgende week zaterdag. Om 14.30 klinkt het eerste fluitsignaal op Sportpark Bateweg-Noord. Dinsdag oefent Woubrugge nog tegen AVV Alphen. Ook deze wedstrijd is in eigen huis. Komt dus allen kijken! We kunnen elke vorm van jullie trouwe steun ook dit seizoen weer meer dan goed gebruiken!