Woubrugge klopt koploper Koudekerk

Chris Verhoef (penalty)
Gino Rolfes (kopbal)
Assist: Daan Kliffen
Bas van Heerdt (vrije trap)
Bas van Heerdt (vrije trap)
Bas Gorter (kopbal)

7 december 2019 14:30

Woubrugge heeft op het eigen Sportpark Bateweg Noord een zeer belangrijke zege geboekt op koploper Koudekerk. De groen-witte formatie zag een 3-0 voorsprong nog bijna uit de vingers glippen, maar gooide het duel gelukkig bij tijds in het slot: 4-2.

Woubrugge begon sterk aan de wedstrijd tegen de koploper. Dat moest ook wel, want eigenlijk was alleen een overwinning genoeg om weer definitief aan te haken bij de bovenste regionen. Bas Gorter beloonde zijn ploeg door na een kwartier een corner van Daan Kliffen tegen de touwen te koppen.

Kansen

Niet veel later kregen onder meer Chris Verhoef en Kliffen kansen om de score te verdubbelen. Deze gingen er helaas niet in. Toch bleef Woubrugge strijdbaar en zag het dat de tegenstander met tien man verder moest na de tweede gele kaart binnen het half uur voor de linksback van Koudekerk.

De tien man van de uitploeg hielden eigenlijk wel goed stand en kwamen vanaf de rode kaart eigenlijk zelfs gevaarlijker voor de goal van keeper Michael Kneulman. Toch hield hij zijn doel schoon en gingen de ploegen rusten met een 1-0 tussenstand.

Na de thee brak de wedstrijd helemaal open en werden de massaal toegestroomde toeschouwers op een doelpuntenfestijn getrakteerd. Eerst was het Chris Verhoef die een door Gino Rolfes (overigens terecht) versierde pingel binnenschoot.

Over en uit???

Niet veel later was het Rolfes zelf die na een mooie aanval en dito voorzet van Kliffen de 3-0 op het scorebord bracht. Over en uit, zo zou je zeggen. Maar de uitploeg bleef geloven in zijn kansen. Tot ontsteltenis van alles en iedereen die Woubrugge een warm hart toedroeg stond het in de 80e minuut plots 3-2 door twee rake vrije trappen van Koudekerk.

De paniek schoot er wel even flink in maar gelukkig bracht Gorter de verlossing. De aanvaller was bij een nieuwe corner opnieuw het meest alert en kopte de bal schitterend en keihard in de imaginaire winkelhaak. De marge was weer twee en dat was op het veld al een reden voor een groot feest. Na de wedstrijd ging het feest nog keihard door met de meer dan geslaagde Bad Santa Party.

Namens de selectie willen we alle supporters heel erg bedanken voor de massale support. We hopen dat jullie er volgende week weer bij zijn! Dan staat er een uitwedstrijd tegen de Leidse studenten van LSVV op het menu. Pakt Woubrugge daar de zesde overwinning op rij?

Klik hier voor de foto's van deze wedstrijd