Woubrugge pakt volle buit bij Roodenburg

Roodenburg 1

Woubrugge 1

7 maart 2020 14:30

Woubrugge heeft na een aantal mindere resultaten weer een overwinning geboekt. Uit bij Roodenburg werd het 0-2 voor de ploeg van Barry Buntsma. Shijie Hu was verantwoordelijk voor de volledige Woubrugse productie.

Mede dankzij een moeilijk bespeelbaar veld van de gastheren werd de neutrale toeschouwer niet verwend. Beide ploegen wisten niet heel veel kansen te creëren en de wedstrijd speelde zich voornamelijk op het middenveld af.

De enkele keer dat Woubrugge wel voor het Leidse doel verscheen was het wel direct raak. Gino Rolfes rommelde zich aan de rechterkant langs zijn directe tegenstander en bood Hu een niet te missen kans: 0-1.

Een welkome opsteker, zo vlak voor de mierzoete thee. Maar, Woubrugge was gewaarschuwd. De thuiswedstrijd tegen de laagvlieger ging immers met 3-2 verloren, terwijl de groen-witte formatie toen met een 2-1 voorsprong ging rusten.

Roodenburg was er veel aan gelegen om weer zo’n comeback te maken en startte de tweede helft met volle druk op de Woubrugse defensie. Hier had de ploeg het lastig mee, al kwamen er achter de Leidse verdediging wel ruimtes waar van geprofiteerd kon worden.

Uiteindelijk duurde het tot de 83e minuut totdat er ook daadwerkelijk geprofiteerd werd. Hu kreeg de bal uit een moeilijke hoek tegen de touwen en maakte zo een eind aan de illusies van Roodenburg.

Woubrugge wil het goede resultaat volgende week in eigen huis een vervolg geven door het SJZ van voormalig trainer Arie van Duijn te verslaan. Komt allen weer supporten en blijf ook na de wedstrijd zeker hangen want er staat weer een feestje gepland! Late or Never uit Hoogmade komt optreden op Woodbridge Live!