Woubrugge wint eerste competitiewedstrijd van 2020

Bernardus 1

4e klasse A

25 januari 2020 14:30

Woubrugge is het nieuwe jaar goed begonnen. De club versloeg Bernardus in eigen huis met 3-1. Bij rust keken de Nolinaboys nog tegen een achterstand aan, maar door goals van Kevin Veltman, Gino Rolfes en Chris Verhoef bleven de drie punten toch op Sportpark Bateweg Noord.

Makkelijk ging het allesbehalve op het lastig bespeelbare hoofdveld. Het strijdplan van Bernardus was duidelijk: Woubrugge laten komen en loeren op counterkansen. Dit resulteerde dus ook inderdaad in een aantal gevaarlijke uitbraken, waarvan er één fataal bleek. In de 36e minuut kwam de ploeg uit Hazerswoude-Rijndijk op voorsprong.

Onder het genot van een kop thee moest trainer Barry Buntsma zijn manschappen weer op scherp zetten. Woubrugge is volop in de race om de bovenste plaatsen en bovendien staat de ploeg er goed voor in de tweede periode. Een misstap tegen Bernardus past absoluut niet in de aspiraties.

En dus ging Woubrugge na rust direct op zoek naar goals. Thomas Osthoff, die na wekenlang blessureleed zijn rentree maakte, was een aantal keer gevaarlijk. Een keer werd hij oog in oog met de Hazerswoudse doelman gestuit, maar de scheidsrechter spaarde de verdediger van Bernardus.

Maar ook tegen elf man wist Woubrugge de gelijkmaker te fabriceren. Nadat Verhoef al enkele kansen kreeg in iets wat op een ouderwetse scrimmage leek, belandde de bal voor de voeten van Veltman. Hij bedacht zich geen seconde en werkte de bal van dichtbij tegen de touwen.

Woubrugge rook bloed en kwam niet veel later op een bevrijdende voorsprong. Een knappe opening van Shijie Hu werd door Rolfes mooi gecontroleerd. De aanvaller bleef rustig en schoot de bal langs de Hazerswoudse keeper.

Nu moest Bernardus zijn strijdplan toch wat aanpassen om nog een resultaat mee te nemen. Hierdoor ontstond meer ruimte voor de Woubrugse aanvallers. Na een mooie diepe bal van Aron van Klaveren kon Rolfes op zoek naar de achterlijn om vanuit daar Verhoef een niet te missen kans aan te bieden: 3-1. De wedstrijd zat op slot.

Met nog vier wedstrijden te gaan staat Woubrugge nu bovenaan in de tweede periode. Alle ballen zijn gericht op dat plekje, om zo verzekerd te zijn van nacompetitie. Iemand die van clichés houdt zou zeggen dat er nog vier finales op het programma staan. De eerste is volgende week, uit bij Warmunda.