Remise voor Woubrugge in eerste pot in 178 dagen

Gouda 1

...

29 augustus 2020 14:30

Woubrugge heeft de eerste officiële wedstrijd van het nieuwe seizoen gelijkgespeeld. Op het eigen Sportpark Bateweg Noord scoorde zowel de thuisploeg als tegenstander Gouda één keer. Het bekertreffen was het eerste duel om de knikkers in 178 dagen.

Op 7 maart werd Roodenburg verslagen met 2-0. Het bleek de laatste wedstrijd voor een hele lange tijd. Een of ander virus gooide roet in het eten, jullie hebben er vast wel iets over gehoord… Overigens speelde het vlaggenschip al wel oefenwedstrijden in de Kaag en Braassem Cup. Met een nog onvolledige selectie werd verloren van WVC en ROAC, terwijl MMO op de finaledag na penalty’s werd verslagen.

Maar zaterdag mocht de bal eindelijk ook in een officiële wedstrijd weer rollen, zij het onder flink aangepaste omstandigheden. Omkleden en douchen moet tegenwoordig in shifts, wedstrijdbesprekingen worden op het veld gehouden en thee in de rust wordt ook buiten de kleedkamer genuttigd. Het is helaas niet anders, laten we blij zijn dat we weer kunnen voetballen.

En voetballen is wat Woubrugge van meet af aan probeerde. Derdeklasser Gouda liet de thuisploeg van achteruit opbouwen. Dit lukte de ene keer beter dan de andere, maar leverde in de 39e minuut wel een fraai uitgespeelde teamgoal op. De bal kwam via verschillende Woubrugse voeten uiteindelijk bij Gino Rolfes terecht. De aanvaller bleef uiterst koel en schoof de bal langs de Goudse doelman.

Die goal betekende de gelijkmaker. Gouda was namelijk al vroeg in de wedstrijd op voorsprong gekomen. De 1-1 van Rolfes was echter dik verdiend en gezien de kansenverhouding had Woubrugge misschien wel iets meer verdiend dan een punt. De Nolinaboys wisten de kansen die het gedurende de wedstrijd creëerden echter niet in het net te krijgen.

Krappe selectie
Al met al waren er genoeg aanknopingspunten voor de ploeg van trainer Barry Buntsma, die het dit jaar met een vrij smalle selectie moet doen. Verschillende spelers stopten of deden een stapje terug, terwijl anderen nog herstellende zijn van blessures. Daartegenover staat wel de komst van Kelvin Hoogendoorn en Fahad Al Badri.

Het is dus afwachten met welke doelstelling Woubrugge de competitie in kan. Eerst maar eens de focus op de volgende bekerwedstrijd, volgende week in en tegen Loosduinen.

Opstelling Woubrugge: Kneulman; Van de Geijn (75. R. Buntsma), Verhoef, Van der Kolk (46. H. Buntsma), Verjaal; Veltman, T. Hoogendoorn, T. Buntsma; Sharief (46. Evers), Gorter, Rolfes