Een wedstrijd met twee gezichten

ASC JO13-2

5 september 2020 11:00

Julian Roosemalen

Afgelopen zaterdag 5 september speelden wij een thuiswedstrijd tegen de Ajax Sport Combinatie JO 13-1 uit Oegstgeest. Niet te verwarren met Ajax Amsterdam, maar toch: een geduchte tegenstander. Op Floris en Lenn na waren wij compleet.

In de eerste helft waren wij sterker. Achterin hadden wij de zaken goed op orde, zodat ASC niet echt gevaarlijk kon worden. Ondanks dat wij sterker waren en al wat kansen hadden gehad, duurde het toch nog even voordat wij op een voorsprong kwamen. Zoals wel vaker was het onze spits Florian die voor de 1 – 0 zorgde. Na een tijdje kwam zelfs de 2 – 0, een schot van de voet van Jens. Met een 2 – 0 voorsprong gingen we rusten.

De voorsprong konden we na rust helaas niet lang vasthouden. Na een doorbraak en een te zachte terugspeelbal stond het zomaar binnen een paar minuten weer gelijk: 2 - 2. De rest van de wedstrijd waren er nog wel kansjes voor ons en ASC, maar echt grote kansen bleven uit. Als ASC al een beetje gevaarlijk werd, was Job toch een te grote obstakel voor hen.

Helaas lukt het ons niet te winnen, wat ik wel verdiend zou hebben gevonden.

Dani Brunt