De flitsende start van de JO11-1

Altior JO11-1

3 oktober 2020 9:00

Even voorstellen wij zijn de JO11-1; Lorenzo, Bodi, Niels, Djaydon, Rinze, Casey, Max, Hugo en Jens. Onze coach is Edward en trainer is Fred.  Wij starten dit seizoen in een poule 3e klasse met 5 teams. De eerste zaterdag beginnen we helaas met rust en dat terwijl we zo’n zin hebben om een echte wedstrijd te spelen.

DSC_2570.JPG

12 september is het zover. Helaas missen we Lorenzo, vanwege een blindedarmoperatie mag hij voorlopig niet sporten. We spelen uit tegen ARC-5, een tegenstander die we vaker hebben gezien en  je niet moet onderschatten. Het is een spannende wedstrijd. Wij werken goed samen en daar komen mooie aanvallen uit. We pakken de winst met 6-10 waarbij Jens, Rinze, Djayden en Hugo scoren, zelfs de tegenpartij scoort een doelpunt voor ons.

De week erna mogen we tegen DOSR/WVC-3. De doelpunten vliegen de tegenstander om de oren. We zijn een geoliede machine en veel jongens spelen al langer met elkaar zodat we goed weten wie wat kan. De nieuwe jongens passen er mooi in en we zijn blij met onze vaste keeper Niels.

Uiteindelijk kan de DOSR/WVC-3 maar 1 keer scoren tegen de 12 doelpunten die wij weten te maken. In de tussenstand zien we dat Alphen-2 onze echte tegenstander gaat worden, ook zij winnen alles en doordat zij minder tegendoelpunten hebben staan ze op de eerste plaats. Op 26 september is dan toch wel de “finale” dag en ontvangen wij Alphen-2 thuis. Wie wint wordt de winnaar van de poule.

Er was veel publiek (dat mocht toen nog) om ons aan te moedigen. Lorenzo die nog niet mocht meespelen was erbij om samen met onze leider Edward, ons naar de overwinning te coachen. Het werd pittig, we hadden die dag twee basisspelers die we moesten missen, naast Lorenzo was ook Max er helaas niet bij. Gelukkig hadden we twee top invallers, Floris en Tristan.

Het ging pittig worden en niet alleen vanwege de tegenstander maar veel spelers waren net terug van een schoolkamp, zij hadden iets last van te weinig slaap. Je denkt nu dat we ons aan het indekken zijn voor een verlies partij.. niets is minder waar!

Alphen was goed maar wij speelden beter. Door een penalty, gescoord door Floris, kwamen we op voorsprong. De tegenpartij kwam terug en het werd 1-1. We bleven vechten en Rinze die geblesseerd was aan zijn voet weigerde op te geven.  Achterin probeerde Bodi, Casey en Tristan de boel schoon te houden en als het dan toch mis ging hield Niels de ballen uit ons net.  De jongens, voorin en het middenveld Jens, Rinze, Djaydon, Hugo en Floris speelde goed samen en zorgde uiteindelijk voor twee prachtige doelpunten. De winst 3-1 was binnen en dat voelde super goed!

3 oktober is de laatste wedstrijd van deze poule en hoewel je de tegenstander nooit moet onderschatten, ging dit wel lukken. Altior-1, die onderaan staat in de competitie, ontving ons  complete team. Altior kreeg er genadeloos van langs. Met onze sterke verdedigers Bodi, Max en Casey is er voor de tegenpartij geen doorkomen aan, naast verdedigen zorgen deze jongens voor de start van mooie combinaties die veelal eindigen in doelpunten. En ze scoren gewoon af en toe ook!  Niels onze vast keeper vond het leuk om een helft te voetballen en werd vervangen door Hugo.

Het is niet te doen om te vertellen wie er allemaal hebben gescoord, misschien wel allemaal?  Woubrugge won met 2-14.. en dat maakt ons:

De Herbst-meister !

De JO11-1 is ongeslagen door de poule heen gekomen. Helaas door de strengere Corona maatregelen kunnen we nu geen wedstrijden spelen, maar door de trainingen en de oefenwedstrijden zorgen we ervoor dat we klaar zijn voor een nieuwe competitieronde!

Groeten van de JO11-1

2020_eindstand_competitie_.jpeg