JO19-1 verslaat Altior.

Altior JO19-1

26 september 2020 13:30

M.W. van der Horst

Zaterdag 26 september wachtte de JO19-1 een thuiswedstrijd tegen Altior. In de voorbereiding op het nieuwe seizoen werd al tegen deze tegenstander gespeeld. In Langeraar eindigde een doelpuntrijke wedstrijd in een 3-5 overwinning.

Zonder Sander Bandt, die met het eerste elftal meespeelde, Jinne Boer, Tim van Rijn en Jeroen Stronkhorst begon Woubrugge goed aan de wedstrijd. Regelmatig werd er heel aardig gevoetbald maar leverde dat niet direct een doelpunt op.  In de achttiende minuut bekroonde Riko Buntsma een goede actie met een treffer. De 1-0 voorsprong was verdiend. Na bijna een half uur spelen werd diezelfde Riko binnen de zestienmeter aangetikt en leverde dat een terechte strafschop op. Aydan Curiel liet de keeper vanaf 11 meter kansloos, 2-0. De toeschouwers gingen er goed voor staan want Altior had niet veel in te brengen. Jesse Bekkering werd gewisseld voor Robbin van der Hulst. Toch zou de wedstrijd op de kop worden gezet. Eerst kwamen de bezoekers op 2-1 nadat Woubrugge niet goed omschakelde na balverlies. Op slag van rust werd het zelfs 2-2, ook al omdat een overtreding op Jelle van der Laan onbestraft bleef. De linksback kon daardoor de bal niet meer wegwerken. De 2-2 ruststand gaf de veldverhouding niet goed weer.

Direct na rust werd het nog erger nadat Altior op een 2-3 voorsprong was gekomen. Gelukkig zorgde Janz Schipper al snel van dichtbij voor de gelijkmaker. Inmiddels waren er twee spelers van de JO17-1 in het veld gekomen. Jort de Groot verving Jelle van der Laan en Javier de Grauw kwam in de plaats van Tim van der Doef. Vanaf dat moment trok Woubrugge de wedstrijd meer en meer naar zich toe, al werd het niveau van de eerste 35 minuten niet meer gehaald. Er werd wel gescoord. Eerst zorgde Robbin van der Hulst met een kanonskogel voor 4-3. Later poeierde Aydan Curiel uit een vrije trap en een listig hakje van Janz de 5-3 op het scorebord. Zeven minuten voor tijd kopte Jesse Bekkering de 6-3 nog tegen de touwen. Dat Altior nog 6-4 maakte was alleen van belang voor de statistieken.

Volgende week gaan we naar Voorburg waar we het opnemen tegen Wilhelmus.