JO19-1 trekt opgaande lijn door

Wilhelmus JO19-2

3 oktober 2020 12:00

Opstelling Woubrugge JO19-1

Na twee wedstrijden nog de volle buit voor de JO19-1. Zaterdag volgde wedstrijd nummer 3 tegen het Voorburgse Wilhelmus. Een grote vereniging met maar liefst 7 Onder 19 elftallen. Helaas werd de wedstrijd om bekende redenen zonder publiek gespeeld. De rijouders aan Woubrugse kant hadden wel geluk en konden een plaatsje achter het hek zoeken. De ziekenboeg is inmiddels bijna leeg. Alleen Tim van Rijn moest deze wedstrijd aan zich voorbij laten gaan.

Onder leiding van een uitstekende scheidsrechter werd om 12.00 uur afgetrapt. Woubrugge schoot uit de startblokken. Al na drie minuten was het raak. Een voorzet van Jelle van der Laan werd door Robbin van der Hulst op subtiele wijze in de verre hoek geplaatst, 0-1.  Na een kwartiertje combineerde Riko Buntsma en Janz Schipper richting de achterlijn. De voorzet werd nog weggewerkt maar precies voor de voeten van Aydan Curiel die verwoestend uithaalde vanaf de rand 16. De keeper moest het antwoord schuldig blijven, 0-2. Na een half uur spelen soleerde Janz over de achterlijn en zijn voorzet bereikte Tim van der Doef. De spits rondde beheerst af, 0-3. En daar was niets op af te dingen. De ploeg speelde geconcentreerd en gedisciplineerd. De organisatie stond goed en er werd helemaal niets weggegeven. Met iets meer geluk had de score nog verder op kunnen lopen.

Na de rust een zelfde beeld. Een hardwerkend Woubrugge hield achterin keurig de nul en deelde voorin regelmatig wat plaagstootjes uit. Toch was er nog een kansje voor de thuisclub maar deze werd uitstekend gered door Tim de Kok. Jammer genoeg lukte het niet om de score verder uit te bouwen. Toch deed Wilhelmus in de laatste minuut nog wat terug. Een schitterende vrije trap bepaalde de eindstand op 1-3.

Opnieuw drie punten voor de JO19-1. Vandaag is een uitstekende teamprestatie geleverd en werd er verdiend gewonnen. Ook deze week werd het spel weer beter. Volgende week staat de thuiswedstrijd tegen ARC op het programma en zal de lijn van de afgelopen twee weken doorgetrokken moeten worden.