JO19-1 toont veerkracht en wint in Hillegom

Hillegom sv JO19-2

19 september 2020 15:15

Woubrugge JO19-1 is de competitie goed begonnen. De ploeg komt dit seizoen uit in de eerste klasse en mag na de uitwedstrijd tegen Hillegom 3 punten bijschrijven. En dat is ook wel even lekker na de gebeurtenissen van de afgelopen weken.

Zonder de geblesseerde Tim van Rijn en een aantal spelers die terugkwamen van een blessures begon Woubrugge wat wijfelend aan de wedstrijd. Vaak werd de oplossing te moeilijk gezocht, leek het rondspelen van de bal meer op jongleren en werd er weer reactie voetbal gespeeld. Toch was Woubrugge wel de bovenliggende partij. Dat zegt ook wel wat over de gastheren uit Hillegom. Een ploeg waar dit Woubrugge niet van hoefde te verliezen. Toch kwam Woubrugge op slag van rust op een 1-0 achterstand. Volkomen vrijgelaten kon een Hillegommer de bal na een corner in het doel koppen. Eerder nog behoedde Tim de Kok, na een slechte terugspeelbal, zijn ploeg in twee instanties voor een achterstand.

Tijdens de rust twee omzettingen. Riko Buntsma kwam in de ploeg voor Aydan Curiel en Jesse Bekkering voor Tim van der Doef. Halverwege de eerste helft had Jeroen Stronkhorst de positie van Jelle van der Laan af overgenomen. In de tweede helft werd de druk van Woubrugge steeds groter. Een aantal keren werd er via de rechtervleugel goed gecombineerd en dat zou ook de gelijkmaker opleveren. Jesse Schouten veroverde de bal op het middenveld en stuurde Jeroen Stronkhorst weg. Zijn afgemeten voorzet bereikte Robbin van der Hulst die zich het buitenkansje niet liet ontnemen, 1-1. Woubrugge bleef op zoek naar een voorsprong, zonder zelf in de problemen te komen. Bij een spaarzame aanval ging het toch fout. De uitgelopen Tim de Kok schoot de bal tegen Jesse Bekkering aan waarna Hillegom de bal zomaar in het lege doel kon deponeren. Met nog twintig minuten te spelen moest Woubrugge veerkracht tonen. Dat deed de ploeg. Eerst kopte Thijs Peters de bal na een vrije trap terug voor het doel, waarna Tim van der Doef, terug in het veld gekomen voor Jesse Schouten, van dichtbij profiteerde, 2-2. Uitgerekend Stan de Groot, één van de sterkhouders van vandaag, rommelde de bal door een woud van benen in het doel. Met nog drie minuten op klok een 2-3 voorsprong. De ontlading was dan ook groot na het laatste fluitsignaal.

De eerste punten zijn binnen. Volgende week speelt de ploeg thuis tegen Altior en zal de opgaande lijn doorgetrokken moeten worden. Laten we hopen dat iedereen de komende tijd weer fit wordt en we het blessurespook kunnen verjagen.