JO19-1 geeft Haastrecht geen kans

2851EH
HAASTRECHT

Opstelling Woubrugge JO19-1

Zaterdag 4 september heeft Woubrugge JO19-1 weer eens een competitiewedstrijd gespeeld. De ploeg speelt in de eerste klasse en op het programma stond een uitwedstrijd tegen Haastrecht JO19-1. Met wat vertraging door verkeerd opgehangen omleidingsborden, al werd dat door enkele andere chauffeurs betwist, arriveerde iedereen op het mooie sportcomplex. Helaas met nog wel wat afwezigen. Jesper is ziek (van harte beterschap), Jelle geblesseerd en Sekou nog niet wedstrijdfit.

Heerlijk voetbalweer en twee ploegen die popelden om eindelijk weer eens om het "echie" te spelen. Alle ingrediënten voor een heerlijke wedstrijd.

In de eerste helft was het voor beide ploegen een beetje aftasten. Met name aan de bal was Woubrugge wat onrustig en werd er soms te haastig gevoetbald. Verdedigend werd er niet veel weggegeven. Als Haastrecht er al doorheen kwam, bracht Rens  bekwaam redding. Aan de andere kant van het veld had een schot in de verre hoek meer verdiend. Tegen het einde van de eerste helft werd Woubrugge dreigender. Dat zou ook resulteren in de 0-1. Thom veroverde de bal op het middenveld, zette goed door en bereikte Vince die op zijn beurt Robbin in stelling bracht. Zo'n kans moet je de spits niet geven. Dit zou ook de ruststand worden.

In de tweede helft was het maar één ploeg die de dienst uit maakte. Er werd op de juiste momenten druk gezet waardoor de bal snel werd veroverd of de thuisclub niet meer aan aanvallen toekwam. Dit gecombineerd met een aantal mooi uitgespeelde  aanvallen deed groenwit zichzelf te kort door niet te scoren. Daarvoor was Woubrugge al uit de startblokken geschoten. In de eerste minuut van de tweede helft werd een voorzet door Robbin keihard op de kruising gekopt. Pas in minuut 67 werd het 0-2. Een diepe bal richting Robbin die zich in buitenspelpositie bevond. Hij liet de bal echter aan zich voorbijgaan en nam daardoor niet deel aan het spel. Javier reageerde attent maar zag zijn inzet gekeerd. Daarna was het voor Robbin een koud kunstje om de bal in het lege doel te schieten. Vlak voor tijd stuurde Javier Vince op avontuur. Oog in oog met de keeper liet hij deze kansloos en bepaalde de eindstand op 0-3.

Een prima resultaat waarbij de uitvoering tot tevredenheid stemt. Volgende week wacht in eigen huis AVV Alphen.