De eerste wedstrijd in de nieuwe competitie

EMM'21 JO13-1

1e klasse (2e fase) 01

30 oktober 2021 9:00

D. den Dekker

Sportpark Alkemade Oost

Onze eerste wedstrijd in de nieuwe competitie was tegen EMM 21. Waar we de vorige wedstrijd ook al tegen moesten waar met 4-5 wonnen, maar dan als laatste competitieduel van de vorige competitie. Het leek een beetje op een kopie van vorige keer we speelden uit en we moesten ook nog is om 8.00 verzamelen! De sterspeler van EMM 21 bleek met een hoger team mee te doen en deed dus alleen in de 2e helft mee. Het was wel een wereld van verschil toen die jongen er in kwam.
Het fluitsignaal kwam en we begonnen. We speelde op nat kunstgras wat voor onze keeper Niels heel fijn was, die 2 hele mooie reddingen had en daardoor ons echt in de wedstrijd hield. De 1-0 werd gemaakt door Tristan met een intikkertje, die de laatste tijd elke wedstrijd wel zijn goaltje meepikt. De 2-0 werd weer door Tristan gemaakt met een hele mooie dribbel en ook nog de keeper uitspeelde en vanuit een lastige hoek een fraaie goal maakte.
De 1e helft was afgelopen en de sterspeler van EMM 21 kwam er in. Het werd gelijk een hele andere pot. Hij werd een aantal keren naar de grond gehaald en daarvoor werden de laatste waarschuwingen uitgedeeld. EMM 21 werd steeds gevaarlijker en daardoor werd het 2-1 door een goede ingeschoten vrije trap van de linksback van EMM 21. En ze bleven gevaarlijk en uit een afvallende corner werd het 2-2. Het bleef spannend tot het eind en toen stond Leon weer eens op, net zoals vorige week. Met zijn chocoladebeen schoot hij de bal stijf in de linker kruising met de assist van Timo. Het was toen nog echt doorbijten tot het fluitsignaal en er alles voor doen om geen kansen tegen te krijgen. Maar gelukkig klonk het fluitsignaal en de eerste overwinning in de nieuwe competitie was een feit!

Thomas van Rijn, speler 13-1