Prima teamprestatie levert drie punten op

Blauw-Zwart JO19-1

13 november 2021 12:15

P.J. Laponder

Sportpark Schulpwei
Dr. Mansveltkade 7
2242TZ
WASSENAAR

Opstelling Woubrugge JO19-1

Woubrugge JO19-1 heeft een dik verdiende zege behaald op Blauw Zwart JO19-1. In Wassenaar werd met 1-4 gewonnen. Op deze overwinning viel niets af te dingen. Voor de thuisclub was het resultaat wel even wennen. Uit de voorafgaande acht wedstrijden werden 24 punten gehaald.

Vooraf werd dan ook wel verwacht dat dit één van de betere tegenstanders zou zijn die de 19-1 zou tegenkomen, Aan Woubrugse kant wel een aantal afwezigen en wat vraagtekens. Rafi en Jelle keken geblesseerd toe, Aydan kon de eerste helft niet spelen, Bas en Pieter niet helemaal fit en Jesper nog op de weg terug om weer fit te worden. Opsteker was de aanwezigheid van Robbin. De spits zou vandaag aansluiten bij de Nolina Boys, maar een dag eerder werd de wedstrijd tegen v.v.Koudekerk al afgelast.

Direct na het eerste fluitsignaal ontstond een boeiend voetbalgevecht. Beide teams speelde met de intentie de wedstrijd te winnen. Blauw Zwart deed dat zonder echt gevaarlijk te worden terwijl Woubrugge al wat speldenprikjes uitdeelde. Een individuele actie van Robbin leverde een 0-1 voorsprong op. Een bekeken schot van afstand plofte net onder de lat en liet de keeper, die iets te ver voor zijn doel stond, kansloos. Al na 9 minuten een voorsprong wat ook de ruststand zou worden. Dat was zeker ook te danken aan Rens die met een fantastische redding de gelijkmaker kon voorkomen. Verder stond de organisatie goed en werd er verdedigend op tijd ingegrepen.

Nadat in de rust de puntjes nog een keer op de i waren gezet, kwam Woubrugge goed uit de kleedkamer. Het werd nog beter toen Aydan een vrije trap afleverde bij de vrij staande Bas. De laatst genoemde gaf een voorzet uit de buitencategorie, waar Robbin alleen nog maar zijn hoofd tegen aan hoefde te zetten, 0-2. Over de voorzet van Bas zal nog lang gesproken worden in Wassenaar. Een paar minuten later veroverde de altijd hard werkende Javier de bal. Zijn harde schuiver op 20 meter van het doel kon de doelman niet keren. Woubrugge op rozen en een 0-3 voorsprong. Blauw Zwart probeerde van alles maar kwam niet al te vaak in de buurt van Rens. Daarbij kon de scheidsrechter in de ogen van de thuisclub niet veel goed doen. Door spelers en technische staf werd iedere beslissing aangevochten. Toch werd het 1-3. Een schot werd geblokt maar kwam voor de voeten van een aanvaller die ogenschijnlijk buitenspel stond. Ondanks het vlagsignaal werd het doelpunt terecht goedgekeurd. Na dit doelpunt moest Woubrugge vol aan de bak om de voorsprong te verdedigen. De ploeg slaagde hier in, zeker ook door het optreden van Rens. Het slotakkoord kwam van Woubrugge. Na een loopactie van Robbin hield de spits goed het overzicht en bezorgde Javier een niet te missen kans, 1-4.

Een prima resultaat van de JO19-1. Een sterk collectief bezorgde Woubrugge de volle buit. Volgende week komt DHL uit Delft op bezoek op Bateweg Noord. Helaas wel zonder publiek.