JO19-1 spaart DHL

2481AN
WOUBRUGGE

Opstelling

Na de uitstekende wedstrijd  van vorige week tegen BlauwZwart wachtte deze week in eigen huis DHL JO19-2. Net als Woubrugge behaalde de bezoekers 3 punten uit de eerste 3 wedstrijden. Nog steeds veel afwezigen. Jelle en Rafi zijn al een aantal weken niet speelklaar. Deze week meldde ook Bas zich in de ziekenboeg. Gelukkig heeft de JO19-1 een brede selectie. Vooraf wel wat zorgen  over het aanvangstijdstip (15.00 uur) van deze wedstrijd. Aangezien veld 1 geen verlichting heeft, was het maar de vraag of het aan het eind van de wedstrijd niet te donker zou zijn.

De wedstrijd zelf zou zeer voorspoedig verlopen voor de 19-1. Al na 10 minten was het raak. Jesse stuurde Luuk weg. Zijn inzet werd nog gekeerd, maar Javier was attent om de rebound raak te schieten, 1-0.  De vroege voorsprong gaf vertrouwen aan de thuisploeg. Er ontstonden wat kleine kansjes, doelpunten leverde het nog niet op. Aan de andere kant probeerde DHL wat terug te doen, maar kwamen nauwlijks dreigend in de buurt van de zestien meter.  Slechts één keer moest Rens handelend optreden om een lastig afstandschot tot corner te verwerken. Na ruim een half uur kon Vince de 2-0 voorsprong laten noteren. Een hoge bal van Aydan kreeg de aanvallende middenvelder niet onder controle maar wist de tweede bal toch te veroveren. Zijn schot uit de tweede lijn was de keeper van De Hollandse Leeuw te machtig.

De tweede helft een zou een zelfde spelbeeld geven, maar wel meer doelpunten. Ruben, net in de ploeg gekomen, opende het bal na een fraaie assist van Robbin. Opnieuw een droomstart van de tweede helft. Zeker toen Robbin met zijn tweede assist van de middag Vince 4-0 liet maken, was de wedstrijd wel beslist. DHL wilde nog wel maar kon de verdediging van Woubrugge niet verontrusten. Een kwartier voor tijd  pikte Robbin zelf toch ook nog een doelpuntje mee door een hoekschop van Aydan via de grond binnen te koppen, 5-0. Niet onvermeld mag blijven dat Woubrugge in deze fase verzuimde het verschil nog veel groter te maken. O.a. Jesper en zeker Jort wisten opgelegde mogelijkheden niet te benutten. In de laatste tien minuten kon de discipline niet meer worden opgebracht om de nul vast te houden. DHL profiteerde twee maal en wist de stand wat dragelijker te maken. Twee minuten voor het laatste eindsignaal van de prima leidende scheidsrechter bekroonde Jesper zijn terugkeer op de velden (na ziekte) door de 6-2 op het scorebord te schieten.

Al met al een goede prestatie van de JO19-1. De ploeg gaat beter voetballen en heeft in deze en in voorgaande wedstrijden aangetoond om prima  mee te kunnen in de eerste klasse. Puntje van aandacht is wel het aanvangstijdstip van deze wedstrijd. Door de invallende duisternis in het eigenlijk te donker om nog te kunnen voetballen. Volgende week wacht in Katwijk om 16.15 uur de volgende wedstrijd. De tegenstander is dan Quick Boys JO19-1. Nu maar hopen dat op Nieuw Zuid wel een lichtinstallatie aanwezig is.