JO19-1 hervat met 3 punten

2628GZ
DELFT
tel. 015-2567021

Eindelijk weer eens voetballen om het echie. De laatste competitiewedstrijd was al veel te lang geleden. 20 november werd DHL op Bateweg Noord verslagen. Bij de hervatting na de coronapauze opnieuw een tegenstander uit Delft. Deze week wachtte Wippolder, in Delft deze keer.

Een waslijst aan afwezigen met blessures, verplichtingen en overige redenen. Rafi, Bas, Rens, Jelle, Jesse en Javier stonden niet op het wedstrijdformulier. De overgebleven namen werden aangevuld met twee invallers. Keeper Tim de Kok nam de plaats onder de lat in van Rens. Thijs Peters mocht na blessureleed ritme opdoen in de O19.

Nu zijn er in Delft best veel voetbalverenigingen, maar Wippolder heeft ongetwijfeld met voorsprong het slechtste veld. En precies op dit veld werd om 12.30 uur afgetrapt. Een vervelende wind dwars over het veld, maakte het er niet makkelijker op. Het eerste half uur was Woubrugge de baas op het veld. De gastheren hadden geen antwoord op de speelwijze van Woubrugge. Zonder zelf heel goed te spelen was er zelfs een 0-2 voorsprong genomen. Eerst was het Thom die door Vince vrij voor de keeper werd gezet. De middenvelder faalde niet en schoot via de  keeper binnen. Na ruim een half uur spelen verdubbelde Bas aka Daan de voorsprong  met een mooie stift. Daarna werd het er niet beter op. Woubrugge verdedigde niet meer vooruit en leunde te ver achteruit. Tot overmaat van ramp werd er te veel risico genomen in de opbouw en lag de bal plotseling achter Tim, 1-2.

Deze ruststand zou ook de eindstand worden. Wippolder kon niet en Woubrugge deed het niet. De passing werd onzorgvuldig, acties te ver doorgevoerd en kleine kansjes werden niet afgemaakt. Nee de supporters, die gelukkig weer aanwezig mochten zijn, werden zeker niet verwend. Wel drie punten.  De komende week gaan we weer lekker trainen, zodat we snel weer in het ritme komen van de eerste helft van het seizoen.

Volgende week speelt de ploeg tegen Graaf Willem II VAC.