JO13-1 pakt op zonovergoten Sportpark De Bijlen wederom 3 punten

2406LD
ALPHEN AAN DEN RIJN
tel. 0172-492713

De JO13-1 van Woubrugge heeft in de uitwedstrijd tegen Alphia wederom 3 punten gepakt en hiermee de koppositie in de 1e klasse stevig in handen genomen.

Met een heerlijk voorjaarzonnetje konden alle sporters, trainers en betrokken ouders, die op het Alphense Sportpark De Bijlen aanwezig waren, genieten van een heerlijke voetbalochtend.

Zo ook de betrokkenen die naar de wedstrijd Alphia JO13-1 tegen Woubrugge JO13-1 kwamen kijken. Zij werden getrakteerd op een mooie wedstijd.

Met een klinkende 1-8 overwinning van Alphia een week daarvoor tegen Altior, waren de spelers onder leiding van trainer Joan gewaarschuwd voor overschatting. Iets dat de spelers goed hebben onthouden want al snel na het beginsignaal, van de overigens goed leidende arbiter, mengde de spelers zich meer en meer in de 16 meter van de Alphianen. En zo liet het niet lang op zich wachten tot de  doelpuntenmachine op gang kwam en zo was het voor rust al 0-4 met als doelpuntenmakers Florian Jens (2x) en Viktor. Bij deze doelpunten gingen toch wel noemenswaardige acties aan vooraf. Vooral via de op de linkerkant goed weg te sturen Florian die al maar sneller lijkt te worden en ook steeds beter het overzicht voor het doel blijft houden. De laatste bal zeg maar.

Na rust een beter spelend Alphia die de vervelende 0-4 snel weg wilde poetsen. Zo ontstond er dus een mooie wedstrijd, met kansen over en weer en uiteindelijk ook,  naar later bleek, de eretreffer voor Alphia. De grootse kans was voor Leon die 1 op1 met de keeper goed inschoot echter was het de keeper van Alphia die met een prima voetreflex de 1-5 wist te voorkomen.

Volgende week spelen de mannen wederom een uitwedstrijd. Nu tegen Altior uit Langeraar. Uiteraard houden we u op de hoogte over de uitkomst van deze wedstijd.

Albert van der Veldt