Woubrugge 1 - Floreant 1

Mannen Zaterdag standaard, 1, 3e klasse A

5 maart 2011 14:30

Lingen (Gouda), A.

De tweede helft van het seizoen heeft Woubrugge tot dusverre geen windeieren gelegd. Na de winterstop werden er van de vijf wedstrijden maar liefst vier gewonnen en ging alleen de uitwedstrijd bij koploper Valken’68 verloren. Op zaterdag 05 maart mocht Woubrugge op eigen veld aantreden tegen Floreant. Deze tegenstander staat op de ranglijst dichtbij Woubrugge. Het verschil bedroeg voor aanvang van de wedstrijd slechts vier punten. Woubrugge had er 24 en Floreant was blijven steken op 20. Van die 20 punten werden er door Floreant ook nog eens 19 op het eigen kunstgrasveld in Boskoop behaald. Aan de andere kant is het zo dat de beste resultaten door Woubrugge op vreemde bodem behaald zijn(7 PNT thuis en 17 PNT uit) wat het geheel tot een zeer interessante ontmoeting maakte.
De basis opstelling had ten opzicht van vorige week maar één wijziging. Ferdy Dreef die vorige week geblesseerd raakte was nog niet voldoende hersteld en zijn plek binnen de lijnen werd ingenomen door Joris v/d Hoorn.
De wedstrijd was nog maar net begonnen of Woubrugge keek al tegen een achterstand aan. In de eerste vijf minuten was er al drie keer een vrije trap te noteren voor Floreant na lichte overtredingen van de kant van Woubrugge. Die derde vrije trap werd vanaf de linkerkant van het veld voor het doel ingebracht waar keeper de Blanken zijn verdedigers te kennen gaf de situatie goed in te schatten en de bal te kunnen pakken. Hierbij was er echter een speler van Floreant die hem te slim af was en nog net zijn kruin tegen de bal zette waarna deze in de verre hoek van het doel viel. Zo stond Woubrugge al in de vierde minuut op achterstand maar was er natuurlijk nog geen vuiltje aan de lucht aangezien de wedstrijd net begonnen was.
Floreant ging achterover hangen en speelde alleen maar de lange bal van achteruit in de hoop deze over de verdediging van Woubrugge heen te leggen om zo de spitsen te bereiken. Voordat Woubrugge een kans had gehad was het bijna 0-2 voor Floreant. Een terugspeel bal kwam van de voet van Dave de Wit erg ongelukkig uit en viel over keeper de Blanken heen pardoes bovenop de lat van het doel. Woubrugge had geluk en ging nu wel steeds nadrukkelijker de aanval zoeken. Dit resulteerde in de 14e minuut bijna in de gelijkmaker. Het was Emiel Buntsma die vanaf de rechterkant van het veld goed doorging tot aan de achterlijn. Zijn voorzet/ inzet werd door een speler van Floreant maar net van de doellijn weggetikt wat een doelpunt voorkwam. Even leek het erop dat Woubrugge de tegenstander in de tang zou gaan nemen maar echt lekker wilde dat niet vlotten. Er werd uit alle macht geprobeerd om Floreant vast te zetten maar het spel liep niet goed van de kant van Woubrugge en Floreant bleef maar de lange bal spelen wat het spel niet ten goede kwam.
Zo ging de eerste helft in een snel tempo voorbij en duurde het tot vijf minuten voor de thee toen de gelijkmaker leek te vallen. Een snelle aanval bracht de bal bij Thommy v/d Neut die een paar man passeerde en in het strafschopgebied van Floreant uitkwam. Vlak voordat hij vernietigend uit wilde halen sprong de bal echter net iets op en tikte hij hem in de loop met zijn voet uit koers zodat deze grote kans voorbij was.

Na de rust verschenen dezelfde elf namen weer binnen de lijnen en ging de wedstrijd verder zoals hij in de eerste helft geëindigd was. Woubrugge op zoek naar het doel van Floreant en Floreant veel de lange bal spelend. De eerste serieuze kans was weer voor Thommy v/d Neut. Een schot van ongeveer achttien meter van het doel ging net aan de verkeerde kant langs de kruising. Floreant werd in deze fase van het duel wel aardig vast gezet op eigen helft maar uitgespeelde kansen bleven uit. Na 67 minuten besloot trainer Jan Wouters te wisselen en werd Joris v/d Hoorn naar de kant gehaald. Zijn plek in de spits werd ingenomen door Michael Uithol waarna Stefan Pastoor binnen de lijnen kwam en de verdediging mocht gaan helpen.

De eerste kans na deze wissel was er een voor Floreant. Een hard schot op het doel van Woubrugge kon door keeper de Blanken goed gekeerd worden. De bal werd door hem tot corner verwerkt en diezelfde corner kon vervolgens maar ternauwernood weggetikt worden waarna hij in de rebound vlak voor het doel van Woubrugge langs geschoten werd. Een viertal minuten later was het weer Dennis de Blanken die handelend op moest treden en met een uitstekende redding voorkwam hij de nekslag voor Woubrugge.
Het gevaar van Floreant was nu wel geweest en zij gingen over tot het verdedigen van de voorsprong. Woubrugge speelde het laatste kwartier bijna alleen nog maar op de helft van Floreant en had ongeveer tien minuten voor tijd de gelijkmaker binnen kunnen schieten. Een aardige aanval bracht de bal wederom bij Thommy v/d Neut die in zeer kansrijke positie te onbesuisd uithaalde en de bal hoog over het doel zag gaan. Zo leek het erop dat de vroege voorsprong van Floreant Woubrugge fataal zou gaan worden. Met nog maar vijf minuten op de klok werd Bob v/d Geijn nog binnen de lijnen gebracht en mocht Sander Helmig naar de kant. Ook deze wissel bracht geen verandering meer in de stand en zo verloor Woubrugge deze wedstrijd op eigen bodem.
Al met al een teleurstellend resultaat zeker gezien het vertoonde spelbeeld dat de laatste weken zo goed was maar deze middag niet uit de verf kwam.
Volgende week weer een thuiswedstrijd tegen Kamerik. Dat is de rode lantaarndrager maar daar mogen we ons na deze middag geen zand meer door in de ogen laten strooien.

Ruben van Dijk.

06-03-2011, getoond 246