Nolina en Woubrugge verlengen sponsorcontract

27 september 2019 22:45

Nolina Kwekerijen BV en Voetbalvereniging Woubrugge hebben onlangs de sponsorovereenkomst verlengd. Op zaterdagmiddag 21 september werden de benodigde handtekeningen onder een meerjarig contract gezet door Marcel en Steef de Lange namens Nolina en voorzitter Hans Boer namens de voetbalvereniging. Tijdens de daarop volgende competitiewedstrijd tegen Meerburg werden de nieuwe tenues met het nieuwe logo van Nolina voor het eerst gedragen.

Een Woubrugge shirt met daarop een sponsoruiting van Nolina is niets nieuws in Woubrugge, maar wel bijzonder De kwekerij van de familie de Lange is al vele jaren verbonden aan de dorpsclub. Al in januari 1978 schonk Nolina trainingspakken voor het eerste elftal. Ruim vijf jaar later werd Nolina shirtsponsor. In december 1983 werd daarvoor het eerste contract getekend. Nu ruim 35 jaar later zijn de sponsor en de club nog steeds niet op elkaar uitgekeken. Waarschijnlijk een unicum in het hedendaagse voetbal.

Nolina is sinds 1966 gevestigd in Woubrugge. Het bedrijf teelt diverse sierplanten, waaronder de potroos. De kwekerij is vooruitstrevend op het gebied van automatisering en robottechnologie. Door de automatisering in het bedrijf worden de planten op een zeer efficiënte wijze geteeld, wat resulteert in producten van topkwaliteit. Het personeel neemt een belangrijke plaats in bij Nolina. Daaraan wordt veel zorg en aandacht besteed. Inmiddels is Nolina uitgegroeid tot de grootste werkgever van Woubrugge. Tegenwoordig wordt het bedrijf geleid door twee broers: Marcel en Steef de Lange.

Ook binnen de lijnen zijn leden van de familie de Lange actief. Rens, zoon van Marcel, is de talentvolle keeper van Woubrugge JO17-1. Donna en Winston, tegen Meerberg Pupillen van de week, spelen voor de Woubrugge pupillen, waar beide aangemoedigd worden door vader Steef. Uiteraard spelen ook zij in een Nolina shirtje.

De voetbalvereniging is blij met de langdurige verbintenis met de sponsor en door de spelers worden de shirts met het Nolina logo met trots gedragen.

Foto onder: Steef de Lange zet zijn handtekening onder het nieuwe contract. Broer Marcel, voorzitter Hans Boer en hoofdtrainer Barry Buntsma kijken tevreden toe. Ondertussen controleert aanvoerder Chris Verhoef nog even de logo's op het nieuwe shirt.