Joey Rietbroek en Woubrugge zetten handtekening

7 februari 2023 9:00

Voorafgaand aan de bestuursvergadering van maandag 6 februari hebben Joey Rietbroek en Voetbalvereniging Woubrugge een handtekening gezet onder een overeenkomst die beiden, met ingang van het seizoen 2023-2024, officieel aan elkaar verbind. Tijdens de Nieuwjaarsreceptie werd al bekend dat Joey de nieuwe hoofdtrainer wordt van de club.

Daarmee volgt Joey na dit seizoen interim trainer Henny Kluivers op, die op zijn beurt begin januari het stokje overnam van Willem Lok. De laatste kon vanwege prive omstandingheden het seizoen niet afmaken.

Joey is op dit moment trainer/coach van EMM'21 O23-1 en begint bij Woubrugge aan zijn eerste klus als hoofdtrainer. Zelf was hij geen onverdienstelijke speler. Begonnen bij DOSR werd hij al snel ontdekt door een club uit Amsterdam. Na vier jaar in de hoofdstad keerde hij voor één jaar terug bij DOSR om daarna 7 jaar het shirt van ADO te dragen. Na deze periode heeft hij jarenlang in het eerste elftal van DOSR gespeeld. Nadat hij diverse elftallen bij deze club had getraind volgde de O23 en werd het benodigde trainersdiploma gehaald.

De nieuwe trainer hoopt dat Woubrugge zich kan handhaven in de vierde klasse en zei daar eerder al het volgende over: "Het is afwachten of de hoofdmacht in de vierde klasse gaan blijven. Het ging aanvankelijk moeizaam, maar ze hebben een inhaalslag gemaakt. Het zal zeker lastig blijven, maar het is ook weer niet onmogelijk om handhaving af te dwingen. Mocht degradatie wel een feit worden dan is dat niet anders en gaan we bouwen om het terrein weer terug te winnen.”

Onze club hoopt een vruchtbare samenwerking met Joey en wenst hem veel succes.

Afbeelding_van_WhatsApp_op_2023-02-06_om_20.23.39.jpg

foto: Joey zet zijn krabbel, voorzitter Loek Venker en bestuurslid Technische Zaken Fred van der Meer kijken toe.