Woubrugge MO15 zet AFAS Stadion op stelten

10 april 2019 8:30

Woensdag 9 april werd de interland gespeeld tussen het Nederlands Vrouwenelftal en Chili. Opvallend aanwezig in het stadion van AZ waren de speelsters van de MO15. Het zou een avond worden om nooit te vergeten. Niet alleen door de eclatante overwinning van de Oranje Leeuwinnen.

Ergens in Zeist was besloten dat de wedstrijd al om 18.30 uur afgetrapt moest worden.  Om op tijd aan te komen vertrok een groep van 15 meiden plus 5 begeleiders al om 16.30 uur richting Alkmaar. Uitgedost met Oranje attributen en rood-wit-blauwe schmink op de wangen. Jammer genoeg was de groep niet helemaal compleet. Noëlla kon helaas niet mee i.v.m. haar verjaardag en teammanager Cees haakte af met griep.

Ondanks alle openstaande bruggen, gemiste afslagen en files lukte het om de uitgelaten groep net op tijd op de tribune te laten plaats nemen. Onderweg werden argeloze mede-automobilisten al getrakteerd op de klanken uit de meegebrachte toeters. In het stadion werd dit nog eens dunnetjes overgedaan. Een hele snelle voorsprong van Oranje verhoogde de feestvreugde alleen maar. De dames uit Chili werden volledig overklast en de ruststand was dan ook 6-0. Elk doelpunt werd luidruchtig gevierd. Halverwege de eerste helft liep Lina tegen een toeterverbod op. Kennelijk overschreed de Oranje vuvuzela de toegelaten decibel grens. De toegesnelde suppoost in een geel hesje excuseerde zich nog wel. De straf werd opgelegd van hoger hand.

Tijdens de rust namen we de speelwijze nog even door. Een vlekkeloze eerste helft van de Oranje Leeuwinnen en een ruime voorsprong. Als het voorbeeld van de MO15 van afgelopen zaterdag tegen Blauw Zwart maar niet werd gevolgd. Toen werd het spel er niet beter op en viel er voor de supporters niet veel meer te genieten. Helaas voltrok zich in Alkmaar hetzelfde scenario. Na rust werd nog één keer gescoord en stond er een 7-0 eindstand op het scorebord. Maar het mocht de pret niet drukken. De wave rolde over de tribunes en menig deuntje van het aanwezige dweilorkest werd meegezongen (gebruld). Geheel onverwacht werd het toeterverbod van Lina weer ingetrokken door de gele hesjes. En dat hebben ze geweten. Overigens had de behulpzame Amy daarvoor al even getest of de toeter het nog wel deed. Gek genoeg werd Serena hiervoor op het matje geroepen. Een nieuwe sanctie bleef ditmaal gelukkig uit.

Na het laatste fluitsignaal moest een aantal dames nog “even” naar het toilet. Het stadion was dan ook volledig leeg gestroomd voordat de complete groep buiten de hekken was. Dit leverde overigens nog wel een ideaal fotomoment voor het stadion op.

De avond werd afgesloten in een Amerikaans restaurant in Hoofddorp. De wedstrijd had duidelijk een positieve invloed op de eetlust van onze speelsters en die van de begeleiding.

En zo kwam er een einde aan een geslaagde en onvergetelijke avond voor de MO15. Als deze avond een voorbode is voor het WK, welke de Oranje Leeuwinnen deze zomer in Frankrijk gaan spelen, dan kunnen de rondvaartboten alvast besteld worden. Aan de supporters uit Woubrugge zal het niet liggen.