Erwin van der Zee nieuwe hoofdtrainer v.v. Woubrugge

17 januari 2015 15:45

met ingang van het seizoen 2015-2016

Voetbalvereniging Woubrugge heeft overeenstemming bereikt met Erwin van der Zee, die met ingang van het seizoen 2015-2016 hoofdtrainer zal zijn van de club.  Spelers van de selectie, technische commissie (TC) en het bestuur zijn verheugd dat Erwin voor Woubrugge kiest.

Erwin van der Zee is een ervaren en deskundige trainer die het voetbal in de regio goed kent. Zijn aanstelling sluit goed aan bij de visie die de vereniging heeft voor de toekomst.

Erwin is 45 jaar, heeft 2 kinderen en woont samen in Alphen aan den Rijn. Dit seizoen is Erwin verbonden aan DOSR waar hij verantwoordelijk is voor de zondagselectie (3e klasse). Eerder was Erwin o.a. werkzaam bij Teylingen (Sassenheim), Esto (Bodegraven), Donk (Gouda), v.v. Koudekerk en AAV Alphen. Erwin is al vanaf zijn 17de jaar actief als trainer. Hij heeft aan het CIOS zijn opleiding gevolgd en heeft onder meer stage gelopen bij de jeugd van Feijenoord. Ook heeft hij de jeugd van ADO getraind.

Met een gezonde ambitie willen de spelers en de club graag hogerop. Daarvoor moet de organisatie rondom het voetbal meegroeien. Natuurlijk staat het voetbal daarbij centraal. Er wordt ingezet op meer samenhang tussen het 1e en 2e elftal. Bovendien moet de aansluiting van de jeugdafdeling verbeteren. De kennis en ervaring van Erwin komt daarbij zeer goed van pas.

De aanstelling van Van der Zee past binnen het gevolgde beleid van de v.v.Woubrugge. Met ingang van het seizoen 2014-2015 heeft de club er voor gekozen om te starten met een ambitieus technisch beleid. In het kader hiervan werden begin van dit seizoen Chris Hoogerwei als Technisch Jeugdcoördinator en Jur Geus als trainer van de A1 en onder 23 aangesteld. Door in te zetten op de groeiende jeugdafdeling is de doelstelling om in de toekomst naar een hoger niveau door te groeien.

Zaterdag 17 januari zijn er in de rust van de vriendschappelijke wedstrijd Woubrugge - Koudekerk handtekeningen gezet onder de overeenkomst tussen de nieuwe trainer en de vereniging.

Luister via onderstaande link naar het interview dat Peter Fase van AlphenStadFM had met Erwin:
Interview Erwin van der Zee

Interview op: Leidenamateurvoetbal