Stand van zaken gebruik kunstgrasveld

29 november 2016 11:15

Naar aanleiding van de berichten in de media afgelopen weekend over de onderzoeksresultaten van het rubbergranulaat op de kunstgrasvelden zijn wij maandagavond direct bijeengekomen tijdens een extra ingelaste bestuursvergadering. Ook wij onderkennen de onrust die is ontstaan en willen daar zorgvuldig mee om gaan.

Toch zien wij ook na deze nieuwe berichtgeving geen aanleiding om direct te stoppen met het gebruik van het kunstgrasveld, mede omdat het onderzoek van de RIVM nog niet is afgerond. Ons standpunt blijft dat we geen onnodige gezondheidsrisico’s willen lopen voor onze leden, maar dat wij het advies van het RIVM en de KNVB afwachten. De uitslagen van het onderzoek dat het RIVM uitvoert, komen naar verwachting in december beschikbaar.

Omdat de berichtgeving ook ons zorgen baart, zijn wij al sinds enkele weken in gesprek met de Gemeente Kaag & Braassem. Mede op initiatief van v.v. Woubrugge is medio december een afspraak gepland met de Gemeente en de andere voetbalverenigingen. In deze afspraak gaan we -indien beschikbaar- de onderzoeksresultaten van het RIVM bespreken en ieders standpunt en mogelijke maatregelen op dit onderwerp met elkaar verkennen.

Parallel hieraan is v.v. Woubrugge via de Gemeente Kaag & Braassem gezamenlijk met de andere verenigingen aangemeld voor een onafhankelijk onderzoek waarbij monsters van ons eigen kunstgrasveld genomen worden. Deze monsters worden op korte termijn afgenomen.

Zodra er nieuws is of er wijzigingen in ons standpunt en/of de te treffen maatregelen zijn, melden we dit via de website. Heeft u desondanks vragen, richt deze dan aan ons via [email protected]

Namens het bestuur van v.v. Woubrugge