Aanvoerder Kinkel leidt A1 naar ruime overwinning!!

Nicolaas Boys A2

A-junioren, A1, Groep 4 06

6 september 2014 13:00

Na drie wedstrijden voorbereiden was het eindelijk zo ver, de eerste bekerwedstrijd. Driemaal werd er gewonnen, nu begon het echte werk. Frank Kinkel droeg in de eerste wedstrijd, tegen Nicolaas Boys, de aanvoerdersband, die naar eigen zeggen te klein was voor zijn brede armen. Elf mannen in het wit-groen-wit stonden klaar om te spelen. Om te voetballen.

Aanvoerder Kinkel, die met nummer 8 op de rug speelde, begon heerlijk aan de wedstrijd. Tweemaal scoorde hij een doelpunt, door mooi samenspel aan Woubrugse zijde. Vervolgens werd het weer spannend gemaakt, want Nicolaas Boys kwam op 1-2. Doordat een bal in het zestienmetergebied tegen de hand van Etienne de Boer werd aangeschoten, legde de beleidsman de bal op de stip. Volgens de controlerende middenvelder was het geen handsbal, want hij had zijn handen langs het lichaam. Toch werd er een penalty toegekend én benut. Het gevolg kent u: 1-2.

Even was iedereen bang voor een ‘walk-over’ van Nicolaas Boys, maar die bleef uit. Kinkel breidde zelfs de voorsprong uit, op een wel heel bijzondere manier. Vanaf de rechterkant wilde de behendige middenvelder een voorzet geven, maar die belandde achter de Nieuwveense doelman. Niemand had het verwacht, ook aanvoerder Kinkel zelf niet: “Sorry jongens, ik wilde een voorzet geven!” Nou goed, Frank voltooide zijn hattrick en zette Woubrugge op 1-3. Die stand bleef op het scorebord genoteerd tot de rust.

Na vijftien minuten bijkomen ging die walk-over gewoon vrolijk verder. Mark Ras, voor één weekje overgeheveld uit de B1, scoorde de 4-1 én 5-1. Talentje hoor. Toch werd het een beetje gevaarlijk, als kleine Ras (Niels is natuurlijk de grote broer) twee doelpunten gaat zetten. Dan wordt koning Frank jaloers. En dus scoorde meneer even de 6-1.

Vlak daarvoor miste Nicolaas Boys een enorme kans op de 5-2. Reden voor keeper Danny da Silva om even wat kolen op het vuur te gooien. “Laat die maar schieten, die schiet toch alles naast.” Toen die 6-2 wél kwam, na het doelpunt van Frank dus, pakte de faalhaas die vlak daarvoor naast schoot de Woubrugse doelman even terug: “Ik dacht dat jij alles tegenhield?” Maar het maakte niet uit wat ze zeiden tegen Da Silva, want deze legendarische keeper zat wel gewoon wissel bij het eerste van Woubrugge. Doe hem dat maar eens na. Respect Danny.

Om het af te sluiten besliste Berend-Jan Bregman de wedstrijd op 7-2. Zoals het een spits betaamt scoorde de bonkige spits – volgens Sidney de jongere versie van Dimitar Berbatov – het laatste doelpunt. Want een echte spits pikt zijn doelpuntjes mee, zo ook ‘Bie-Djee’. Hè, Jur?