Matchwinner Shoshan zorgt voor gelijkspel na 4-0 achterstand!!

Zevenhoven A1

A-junioren, A1, Groep 4 06

13 september 2014 12:30

Dhr. P. Berkhout

Na de zinderende overwinning afgelopen zaterdag tegen Nicolaas Boys (2-7), stond vandaag Zevenhoven op het programma. De A-junioren van Zevenhoven hadden hun eerste wedstrijd met liefst 9-0 gewonnen, dus van te voren was duidelijk dat we hier vol bovenop moesten klappen. Iets wat in de eerste helft niet lukte, met verdedigers Brian Vesseur en Daan van Breda voorin en aanvallers Niels Ras, Sidney Shoshan én Jelle Kliffen achterin.

De nummer 11 van Zevenhoven – in de tweede helft spelend met nummer 9 – was letterlijk en figuurlijk dé grote man van zijn team. De twee meter lange en twee meter brede spits was balvast en strooide met steekpasses. Dat zorgde voor problemen achterin. De nummer 11 (of 9) gaf eerst twee assists, waardoor Woubrugge op een 0-2 achterstand kwam. Daarna mocht Woubrugge aanvallen, onder leiding van aanvoerder Frank Kinkel. Na een lange rush en een mislukt schot zakte Kinkel echter door zijn hoeven, waardoor hij vervangen moest worden.

Het spel werd er met de komst van vervanger Mick Evers niet beter op. De brede spits van de uitploeg scoorde na zijn assists zelf ook nog een keer. Woubrugge stond opeens 0-3 achter. Met die ruime achterstand ging de thuisploeg terneergeslagen de kleedkamer in. Toch kwamen de wit-groen-witten na vijftien minuten met opgeheven hoofd het veld weer op. Het Amsterdamse accent van Jur Geus zorgde voor positieve energie en een betere tweede helft.

Tenminste, dat dachten we. De spits van Zevenhoven besloot na één goal en twee assists nog maar een keer een doelpunt te zetten: 0-4. Daar stonden we dan. Afgedroogd op een hete nazomermiddag. Toch bleef de positieve energie aan, en daarmee kwamen ook de doelpunten. Eerst was het Etienne de Boer, die in de tweede helft als controleur posteerde, met een doelpunt: 1-4. Ook Shoshan, die van linksback naar linkshalf was gegaan, scoorde: 2-4. En opeens was Woubrugge weer terug in de wedstrijd. En dat zonder de grote legende Kinkel.

Zevenhoven werd een beetje zenuwachtig en begon opeens te trappen. Woubrugge maakte goed gebruik van de scheidsrechter en kreeg de nodige vrije trappen mee. De Boer profiteerde van het slordige Zevenhoven en scoorde de aansluitingstreffer: 3-4. Een speler van Zevenhoven kon het niet meer aan en moest vijf minuten naar de kant. Dat ventje zag eruit alsof hij de scheidsrechter door midden zou trappen.

De scheids bleef ook in het verloop van de wedstrijd niet onbesproken. Nadat de herrieschopper na vijf minuten weer terug mocht (ook al bracht de Zevenhoven-coach een vervanger), ging het schoppen verder. Maar ook de dubieuze beslissingen van de scheidsrechter gingen door. In de 92e minuut (dat beweert Daan tenminste) scoorde Shoshan de bevrijdingstreffer. De linkspoot trof doel, nadat de grensrechter tevergeefs voor buitenspel had gevlagd. De scheidsrechter was er namelijk zeker van dat het geen buitenspel was. Prima, mij hoor je niet klagen. Sid, ik ben trots op je. Eindbaas.