Woubrugge zet een monsterscore neer tegen DONK

DONK A2

A-junioren, A1, Groep 4 06

27 september 2014 14:30

Dhr.T.van Rossenberg

VV Woubrugge A1 – DONK A2 14-1

In speelronde één verloor DONK kansloos met 9-0 van Zevenhoven. In speelronde twee deelden wij de punten met Zevenhoven (4-4). In speelronde drie namen wij het in eigen huis op tegen DONK. Vooraf al een geslaagde missie dus. Toch kreeg wondertrainer Jur Geus het voor elkaar ons zo op te peppen voor de wedstrijd, dat er geen sprake was van onderschatting. Zelfs niet toen de Gouwenaren tien minuten van te voren het terrein opkwam gesjokt. “Zeker weer zo’n boerenkutveld”, hoorde ik er een zeggen.

We hadden 20 minuten gevoetbald en stond het denk ik al 3-0. Als het niet meer was. Wat waren die gasten slecht zeg. De voorsprong werd na drie kwartier voetballen vergroot naar 7-1. Ja, een tegendoelpunt. Het enige kleine smetje op de wedstrijd. De bal werd gelanceerd over de Woubrugse verdediging om de vleugelaanvaller van DONK weg te sturen. Danny da Silva stormde uit zijn doel, maar schoot de bal vol tegen de aanvaller aan. Die faalde niet voor open doel en scoorde het enige doelpunt voor zijn ploeg.

Na een bekertje limonade achterover geslagen te hebben, gingen we in de tweede helft vrolijk verder met waar we in de eerste helft mee begonnen waren. Doelpunten maken. Zeven doelpunten vielen er voor de rust, zeven ook erna. Lekker origineel. Ik weet de juiste volgorde niet meer, maar hier zijn de doelpuntenmakers (drie hattricks!): Marvin Kamping (3x), Berend-Jan Bregman (3x), Mick Evers (3x), Jelle Kliffen (2x), Jelle Visser, Frank Kinkel en Thomas Osthoff. En het meest bijzondere toch: Marvin scoorde zijn hattrick als centrale verdediger.

Volgende week spelen we wéér thuis, tegen Altior A1. Die gasten hadden 3-2 verloren van DONK. Maar wel gelijkgespeeld tegen medekoploper DOSR. Rare competitie.