Twee penalty’s en twee eigen doelpunten zorgen voor 7-2 overwinning!!!

Altior A1

A-junioren, A1, Groep 4 06

4 oktober 2014 12:00

Dhr.T.de Graaf

Drie wedstrijden, zeven punten. Een prima start, die tegen Altior nog verder uit kon worden gebreid. Altior had namelijk verloren van DONK, waar wij vorige week 14-1 van wonnen. Toch was het begin van de wedstrijd minder spectaculair dan vorige week, toen we met de rust al 7-1 voor stonden. Deze keer kwamen we zelfs op achterstand.

Jur Geus had ons nog zo gewaarschuwd: “De belangrijkste tegenstander ben je zelf. Tegen mindere ploegen moeten jullie het spel maken, zij zullen alleen maar loeren op foutjes achterin.” En natuurlijk had onze sterrencoach gelijk. Een bliksemstart van Altior zorgde meteen voor een 0-1 achterstand. Toch kwamen we, via een onterechte(?) penalty, terug in de wedstrijd. Het was centrale verdediger Marvin Kamping, die na zijn hattrick vorige week, wéér een doelpunt maakte. Toch kwamen de gasten wederom op voorsprong. En wéér was het Kamping die via de stip gelijk maakte. Marvin stond nu op vijf doelpunten uit twee wedstrijden. Om het nog erger te maken voor Altior scoorde de uitploeg ook nog een eigen doelpunt: 3-2. Jelle Kliffen verergerde de score nog vlak voor rust: 4-2.

Na rust kwam Woubrugge wat meer in de wedstrijd. Wederom werd de thuisploeg een handje geholpen door een eigen doelpunt. Etienne de Boer kopte de bal tegen een Altior-verdediger, die er 5-2 van maakte. Zoals een spits het betaamd, pikte Berend-Jan Bregman wederom een doelpuntje mee. De boomlange aanvaller zorgde voor de 6-2. Het slotakkoord was natuurlijk van aanvoerder Frank Kinkel, die de eindstand besloot op 7-2.

Volgende week speelt Woubrugge tegen Nieuwkoop. Op papier een lastige tegenstander. Ze speelden gelijk tegen Zevenhoven (speelden wij 4-4 tegen) en wonnen natuurlijk van DONK. Aan de andere kant verloren ze van DOSR (medekoploper) en speelden ze gelijk tegen Nicolaas Boys, waarvan wij 7-2 wonnen.