Doelman’ Jelle Visser bezorgt Woubrugge de punten!!

Nieuwkoop A2

A-junioren, A1, Groep 4 06

11 oktober 2014 12:30

“Vandaag wil ik aanvallend voetbal zien”, begon Jur Geus zijn praatje in de kleedkamer. “Daarom beginnen we met een 3-4-3-formatie, met een ruit op het middenveld.” Na drie overwinningen en een gelijkspel besloot de A1-trainer een aanvallendere speelstijl te kiezen, die meer leek op die van het eerste. 4-3-3 met een doorgeschoven centrale verdediger. “Maar wij snappen dat nog niet”, aldus Berend-Jan Bregman. “Daarom wilt de coach 3-4-3 spelen, zodat die centrale man al is doorgeschoven.”

Toch pakte de opstelling een beetje onzeker uit. Nieuwkoop, dat aantrad in een 4-4-2-opstelling, kwam namelijk al snel op voorsprong. De thuisploeg kon die voorsprong echter niet lang vasthouden. Frank Kinkel, naast aanvoerder waarschijnlijk ook topscorer, scoorde de gelijkmaker. Toch ging Nieuwkoop met een voorsprong de rust in. Vlak voor de thee scoorde de A2 de 2-1.

Na een kwartier lang preken gehoord te hebben – die volledig terecht waren – hadden we wat recht te zetten. Dat ‘recht zetten’ ging meteen fout, toen Danny da Silva een gele prent voor gekregen hield. De keeper hield de bal tegen, maar doordat de aanvaller van Nieuwkoop doorliep gaf de scheidsrechter een penalty. Da Silva kon daarop tien minuten op de bank gaan zitten, want zo werkt dat in de jeugd. Jelle Visser, de vervangende keeper, kon de goedgeplaatste strafschop niet tegenhouden: 3-1.

Verrassend genoeg werd er die tien minuten niet meer gescoord, waardoor Danny met een 3-1 stand weer onder de lat mocht verschijnen. Met Jelle Visser op het middenveld ging het spel weer verder. En wie anders dan de halve doelman zorgde voor de aansluitingstreffer. Met een schitterende afstandstreffer legde de controleur de 3-2 in het netje. ‘B1-leenspeler’ Aron van Klaveren, die op de 10 begon, scoorde zelfs de gelijkmaker: 3-3. Maar daar bleef het niet bij.

Ondertussen zijn we beland in de 90e minuut. Het was een knotsgekke wedstrijd geweest, met een gele kaart voor de keeper en een scorende keeper. Woubrugge stond klaar voor een corner. De bal werd genomen en zoefde voorbij de eerste paal. En voorbij de doelman. Toen stond daar Jelle Visser. Hij nam de bal op zijn slof en scoorde heel eenvoudig de 3-4. Het winnende doelpunt!

Over twee weken speelt Woubrugge A1 de ‘kampioenswedstrijd’ tegen DOSR, dat drie punten minder heeft, maar ook een wedstrijd minder gespeeld.