Strijdend ten onder!!!!

Kamerik A1

A-junioren zaterdag, A1, 3e klasse 6

1 november 2014 10:00

De eerste competitiewedstrijd, met ex B1-spelers Tom Kroes en Quinten Hogeveen voor de rest van het seizoen in de gelederen. Coach Jur Geus had een nieuwe plan van aanpak bedacht, zodat we vanaf het begin meteen fel zouden zijn. Hij bedacht een effectievere warming up. Minder simpel getik, meer voetbal en bewegen. Oftewel: met meer concentratie aan de wedstrijd beginnen.

Van die felheid was niks te zien. Behalve dat we elkaar uitscholden voor alles wat er in ons op kwam. Maar qua spel was het, net zoals vele eerste helften, weer drama. Om maar even de bekerstatistieken erbij te pakken: vier van de zes wedstrijden kwamen we op achterstand. Drie werden er uiteindelijk nog gewonnen, die ander eindigde in een gelijkspel. Ook in de eerste competitiewedstrijd was het weer precies hetzelfde verhaal. Na 45 minuten spelen stonden we 2-0 achter. En nog terecht ook.

In de kleedkamer bleef een scheldkanonnade dan ook niet uit. Ivar Petter was het die vond dat er meer voetbal voorin moest komen, en zag Frank Kinkel daarvoor als aangewezen persoon. Aanvoerder Kinkel was niet voor niets topscorer met acht goals in zeven wedstrijden. Geus vond dat het voetbal vanaf het middenveld moest komen, en hield Kinkel dus op het middenveld. Petter, in de eerste helft rechtsbuiten, had zichzelf tien minuten voor tijd al gewisseld voor Etienne de Boer, om meer voetbal in de ploeg te krijgen.

Na de rust kregen beide partijen gelijk. Frank Kinkel gaf als middenvelder een assist op Mick Evers, die koelbloed afrondde: 2-1. Op het moment van de assist liep Kinkel wel als een echte rechtsbuiten bij de achterlijn. Een prachtige aanval. Helaas wel de enige die Woubrugge de tweede helft kreeg. Ook Kamerik presteerde weinig meer.

Op één gebied won Woubrugge wel. Overtredingen tegen krijgen. De felheid was er in de tweede helft namelijk wel. Keer op keer moest de uitploeg een overtreding incasseren. “We hebben sowieso dertig vrije trappen tegen gehad”, aldus linksback Sidney Shoshan. “Maar die scheidsrechter floot ook wel veel dood.”