D3 doet goede zaken in Woerden

... (schot)

D-pupillen zaterdag, D3, 9e klasse 3

14 november 2015 11:00

De D3 reisde dit keer naar Woerden, waar de wedstrijd tegen Sportlust D6 gepland stond. Om 11.00 stonden beide teams op het veld, maar waar bleef de scheids? Er kwam een jongen aangesneld, nauwelijks groter dan onze Luc, de scheids dus en kon de wedstrijd met 5 minuten vertraging beginnen.
De wedstrijd begon een beetje aarzelend, ondanks de eerste winst in de competitie vorige week thuis tegen ONA D3. Na enkele kansen over en weer, kwam na 9 minuten een mooie aanval van de D3. Twan speelde de bal naar Chris, die zag Indi vrij staan en tikte de bal door. Indi schoot Woubrugge vervolgens naar de 0-1.
Sportlust ging op zoek naar de gelijkmaker, maar slaagde hier niet in, mede door een aantal mooie reddingen door keeper Daan.
Zes minuten voor rust werd de bal in de voeten van Twan gespeeld, die twijfelde geen moment en schoot de 0-2. Direct na de aftrap kwam Sportlust op de helft van de D3 en slaagde erin om de 1-2 te scoren. De verdediging was waarschijnlijk nog aan het nagenieten van de mooie goal van Twan!
Na de rust was het zaak de voorsprong vast te houden en uit te breiden. Maar Sportlust was in de eerste 10 minuten toch erg dichtbij een gelijkmaker. Chris stond op goal en plukte een bal uit de lucht na een schot van Sportief.
Na 40 minuten kreeg Yoeri de bal aangespeeld. Hij dribbelde naar het strafschopgebied en schoot de bal binnen, 1-3.  Zeven minuten later had Milan de 1-4 op zijn schoen, schoot tegen de paal en de rebound werd net gemist door Yoeri. Het bleef nog 1-3.
Sportief kwam wat vaker op de helft van Woubrugge en schoot de 2-3 binnen.
Op links bleef Woubrugge gevaarlijk. Yoeri liep weer meters en schoot de bal snoeihard rechtsboven de hoek in, 2-4.
Vlak voor het eindsignaal had Indi nog een verassing in petto. Met buitenkant rechts schoot hij de 2-5, de eindstand van deze wedstrijd.