D4M laat Kagia kansloos

Claire Schouten (intikker)

D-pupillen zaterdag, D4, 1e klasse 2

28 november 2015 10:15

Zaterdag 28 november moest Woubrugge D4M naar Lisserbroek om een wedstrijd tegen Kagia D4M te spelen. Een bekende tegenstander omdat we de tegenstander van vandaag ook in de beker waren tegengekomen. Toen werd met 0-3 gewonnen. De eerste wedstrijd van de competitie leverde tegen deze tegenstander een nipte 5-4 overwinning op. De dames waren dus gewaarschuwd. Jammer genoeg was coach Michel er vandaag niet bij.

Vooraf in de kleedkamer ging het niet over voetballen maar over de nieuwe schoenen van Indy L. Deze gaven licht en moesten echt even gepast worden. Na een korte voorbespreking dan toch naar het veld. De wedstrijd moest worden gespeeld op een "raar" pupillenveld. Na veel discussie over de geschiktheid van dit veld werd dan eindelijk begonnen met de warming up.

Toen de wedstrijd eenmaal was begonnen werd al snel duidelijk dat we van dit Kagia niet veel hoefde te vrezen. Al snel waren daar de eerste kansjes. Verdedigend werd niet veel weggegeven en werden de meeste duels gewonnen door Sanne, Hanna en Mariska. De 0-1 van Amy was logisch. Dat was de 1-1 van Kagia niet. Gelukkig liet de D4M zich niet van de wijs brengen en schoten Amy en Indy O. de 1-3 ruststand op het bord.

Na een korte rust op het veld (er was niet veel tijd voor een gang naar de kleedkamer) kwam Woubrugge sterk uit de startblokken. Mika had de keepershandschoenen over gedaan aan Hanna. De verdediging stond als een huis. Mika en Sophie zorgde er voor dat keepster Hanna niet veel te doen had. Op het middenveld waren Maartje, beide Indy's en Claire de baas. Amy was in de spits voortdurend gevaarlijk. Het overwicht werd ook in doelpunten uitgedrukt. Indy O (2x), Indy L en Claire zorgde voor de uiteindelijke 1-7 eindstand.

Een prima overwinning waardoor D4M zonder puntverlies is en gedeeld koploper blijft met de mannen van GHC. Volgende week opnieuw een uitwedstrijd maar dan tegen Esto in Bodegraven.