Stroeve start, toch 3 punten

D-pupillen zaterdag, D1, 2e klasse 04

16 januari 2016 8:30

Dhr. R van Egmond

Zaterdag 16 januari kwam Kickers'69 D1 op bezoek in Woubrugge voor een wedstrijd tegen de D1. Eerder werd al met 2-8 een bekerwedstrijd gewonnen tegen de ploeg uit Leimuiden.  Vandaag toch een andere wedstrijd. Aydan (ziek) en Martijn (langdurig geblesseerd) stonden niet aan de aftrap. Gelukkig nam Roy (D2) plaats op de reservebank. Coach Dennis en leider Dennis hadden andere verplichtingen dus waren zij ook al niet van de partij. Coach Martijn was gelukkig wel van de partij.

Ondanks de overvloedige regenval kon er aan de Bateweg gewoon gespeeld worden. Een enorm compliment voor de mannen van terreinmeester Andre Vrolijk.

In de eerste helft een sterker Woubrugge maar echte kansen werden er niet gecreerd. Aan de andere kant werd er soms niet echt sterk ingegrepen waardoor Kicers toch regelmatig dreigend kon  worden. Dat reselteerde in een pegel op de lat en werd de rebound uitstekend ingeschoten, 0-1. Het had vlak voor rust nog erger kunnen worden. Opnieuw werd het aluminium getroffen, zodat de D1 blij mocht zijn dat de rust met een minimale achterstand werd bereikt.

De theepauze werd door Martijn benut om de neuzen weer dezelfde kant op te zetten. Roy kwam in plaats van Swen, terwijl een aantal spelers een andere  positie op het veld in moesten nemen. Alle goede voornemens konden bijna de prullenbak in toen een gevaarlijk aanval van de gasten rakelings naast werd geschoten.

Hierna herpakte de ploeg zich en liet het zien over meer kwaliteiten te beschikken dan de tegenstander van vandaag. Een vrije trap werd breed gelegd op Jesse die de bal in de korte hoek schoot. De keeper van Kickers ging hierbij niet helemaal vrij uit. Kort daarna schoot Sophie (sterke tweede helft) een rebound meedogenloos in. De jarige Michiel bepaalde met twee bijna identieke doelpunten tenslotte de eindstand op 4-1.

Met een beetje pech had de D1 vandaag puntverlies geleden. Als het voetballend niet lukt moeten de mouwen worden opgestroopt. Tot slot leed koploper BSC '68 een nederlaag. Woubrugge D1 staat nu op de derde plaats met twee punten achterstand op Voorschoten, de nieuwe nummer één.