Groot veld debuut Jauke levert 3 punten op

Anoniem (schot)

D-pupillen zaterdag, D1, 2e klasse 04

13 februari 2016 9:00

Woubrugge D1 moest zaterdag 13 februari op bezoek bij Alphense Boys  om daar tegen de D4 te spelen. Het elftal van de gastheren staat ook wel bekend als de E top. Eerder dit seizoen had het zelfde team nog ruim gewonnen van onze D2. Vooraf al een flinke tegenvaller. Keeper Rens moest ziek afhaken. Waar vind je op zaterdagmorgen om 7.15 uur een vervanger? Gelukkig bleek Jauke van der Stigchel van Woubrugge E3 bereid om het doel te verdedigen. Daarnaast was Michiel Tinga er niet bij.

Coaches Dennis Boer en Martijn van Luling hadden hun huiswerk heel goed gedaan. Door achterin één op één te spelen ontstond een overwicht op het middenveld. De thuisclub had het hier heel lastig mee en kwam bijna niet van de eigen helft af. Al snel leverde dat een paar 100% kansen op.  Helaas werd het overwicht niet verzilverd. Een spaarzame uitval van Alphense Boys leverde een kleine kansje op maar deze werd onschadelijk gemaakt door Jauke. De 0-0 ruststand was een klein wonder waar 0-3 of 0-4 een betere afspiegeling van de verhouding was geweest.

Ondanks een paar kleine verschuivingen in de opstelling veranderde er niet veel aan het spelbeeld. Alphense Boys ging  toch wat meer mee voetballen zonder echt dreigend te worden. Toch was er een klein kansje voor de thuisclub welke via een verdediger naast geschoten werd. Na 8 minuten in de tweede helft een actie van Jesse die Robbin in de spits aanspeelde. De spits legde de bal terug op Abe die de bal keurig in de verre hoek krulde. Eindelijk de verdiende 0-1. Ook darna werden de kansen niet benut en moest het publiek tot de 47e minuut wachten op 0-2. Een hoekschop van Sophie bereikt Swen die de bal tegen de touwen schoot, De buit leek binnen. Zes minuten voor tijd een vrije schop voor AB en totale paniek/verwarring in de Woubrugge defensie. Zo'n kans moet je de  technisch begaafde spelers van AB niet geven. De goed genomen vrije trap werd van dichtbij ingeschoten en liet Jauke kansloos. Hierna kwamen onze groenwitte helden niet echt meer in de problemen. Sterker nog, in de blessuretijd maakt Abe met zijn tweede goal aan alle onzekerheid een einde door de eindstand op 1-3 te bepalen.

Wel een compliment voor de thuisclub. Een prettige sfeer op en om het veld, dat mag ook wel eens gezegd worden,

Ook op de website van Alphense Boys een verslag van de wedstrijd: