D1 wint lastige uitwedstrijd

Anoniem (kopbal)

D-pupillen zaterdag, D1, 2e klasse 04

5 maart 2016 11:45

Zaterdag 5 maart de volgende uitwedstrijd voor Woubrugge D1. Ditmaal een uitwedstrijd in Zoeterwoude-Rijndijk waar Meerburg D3 de tegenstander was. Een tegenstander waar de mannen van Martijn en Dennis nog niet eerder tegen gespeeld hadden. De waanzinnige competitieindeling geeft een wel heel erg raar verloop. Zo speelde de D1 met nog 6 wedstrijden te spelen in het geheel nog niet tegen mede-titelkandidaten BSC '68 en Voorschoten '97. Dus komen er spannende weken aan voor Woubrugge D1. Maar eerst Meerburg. De thuisclub verraste vorige week met een gelijkspel tegen BSC. Eerder dit seizoen speelde de D1 wel tegen Meerburg D2 voor de beker. Toen werd er met 6-3 gewonnen omdat er bij een 6-0 voorsprong wel heel erg veel gas terug genomen werd.

Woubrugge was sterker en nadrukkelijk op zoek naar een doelpunt. De thuisclub speelde in een 4-4-2 opstelling met als doelstelling zo min mogelijk weg te geven. Dat lukte aardig. Wat het niet makkelijk maakte was het feit dat de teams een wel heel erg gelijkend tenue speelde. De scheidsrechter was het er mee eens maar wilde pas in de rust Meerbrug een ander shirt laten aantrekken. Onbegrijpelijk natuurlijk. Gelukkig greep de begeleiding van Meerburg in werden er al tijdens de eerste helft blauwe shirts aangetrokken, Woubrugge was inmiddels wel op een 0-1 voorsprong gekomen. Een actie van Robbin werd door een Meerburg speler tot doelpunt gepromoveerd. Dezelfde Robbin werd tot eigen ontzetting voor 5 minuten uit het veld gestuurd wegens vermeend natrappen. Iets wat door de Woubrugge spelers en supporters niet werd waargenomen. Dezelfde Robbin had wel recht op een penalty toen hij in het strafschopgbied werd aangetikt. De scheidsrechter vond van niet. Ondanks een aantal grote kansen lukte het niet de voorsprong verder uit te bouwen en werd de rust bereikt met een 0-1 voorsprong.

Na rust een zelfde spelbeeld, Woubrugge op zoek naar doelpunten en Meerburg loerend op die ene uitval. Dat laatste lukte wel toen een snelle aanvaller er vandoor kon na balverlies op het middenveld. De gretige aanvaller pakte het cadeautje uit en liet Rens kansloos, 1-1. Gelukkig liet de D1 zich niet uit het veld slaan door deze tegenvaller. Ook niet toen de scheidsrechter weer niet naar de stip wees toen Robbin voor de tweede maal binnen de beruchte lijnen werd gevloerd. Vriend en vijand waren het er over eens dat hier maar één straf op zijn plaats was geweest. Zelfs de trainer van Meerburg was het met de mopperende Woubrugge aanhang eens. Niet veel later was het wel raak. Na de zoveelste corner kreeg Meerburg de bal niet weg en wist Abe de bal met zijn oor tegen het Meerburg-net te werken. Enkele minuten daarna floot de scheidsrechter voor de laatste keer en was er een verdiende 1-2 overwinning behaald. Complimenten voor de spelers die keihard gewerkt hebben.

Zaterdag 12 maart komt Voorschoten op bezoek aan de Bateweg. Een echte topper. Bij winst gaat de D1 echt mee doen voor de titel. Bij verlies gaan onze helden de wachtkamer in. Bij een gelijkspel is BSC de lachende derde.